Byggahus.se

Golv fråga

1. K
    Medlem Nivå 1
    Hej är ny här på forumet. Kollade lite snabbt o såg en massa bra tips så jag gick med.

Nu kommer frågan.
    Bor i ett HSB bostadsrätt, knäppgökarna har gjort det jobbigt för en om man vill lägga golv... det är nämligen sand ??? o efter alla år så har plast skivorna som täcker det trykts till o spruckit m.m... det är så att jag vill lägga laminatgolv i hallen o skall lägga nytt i köket för att jag lade ett pergo basic av mistag o det blev inte bra lite guppigt här o där suck...
    hur skall jag göra för att få golvet till att bli stabilt o inte svaja o gunga? skall man spackla ojämnheterna o lägga golvet eller lägga något annat innan laminat??
    tacksam för svar så att jag inte gör något i onödan.

2. N
    Medlem Nivå 6

Re: Golv fråga

är det inte korksmulor??

hade jag i min HSB. parketten såg ut som en åker.

skickade ut skiten!!! flytspacklade och la på ny parkett.
    underlag som rämnat är inget att hålla på med

3. K
    Medlem Nivå 1

Tror nu att det känns som att det är hårt papper eller ngåt sådant som skiljer sanden från verkligheten  :( för i hallen har jag heltäcknings matta o i köket hade jag plastgolv.så jäkla onödigt... att dra ur allt o sen kamma sanden är nog jäklar jobb... kan man lägga tun playwood eller något liknande o spika fast det i reglarna?

4. F
    Medlem Nivå 4

Hade ett liknande problem i lägenheten. Tog bort alltihop ner till betongen och la in ljuddämpningsplattor från pergo i lite varierande antal efter ojämnheter och sedan Pergo Orginal ovanpå blev bra. Pergo Basic ska man inte köpa. Billig skit som vi hade i sovrummet. Blev inte helt plant. Väääldigt stor skillnad med Orginal. Basic duger i klädkammaren...

5. K
    Medlem Nivå 1

ljuddämpningsplattor? hur ser de ut? kan man köpa dem överallt? är det bättre med dem istället för playwood eller vad man nu kan lägga..

6. K
    Medlem Nivå 1

hm.. nu är det så att jag bor på 5e våningen o har inte någon större lust att tömma köket och hallen på sand.. det lär ta tid o blir jäckligt jobbigt,... vad rekomenderas för att det blir plant o stabilt så att det inte knarrar o går upp i skarvarna+????....