Hej,

Har lagt trägolv (14mm) på korkmatta på bottenvåningen som är en cementplatta under. Golvet buktar på vissa ställen och jag tror att det är plattan som är ojämn. Tyvärr lade jag inget under när vi la golvet eftersom många sa att man lägger det direkt på.

Nu fick vi detta golv på reklamation av andra orsaker, men det vore skönt att få till det. Får vi leva med detta tills vi byter och vad gör man då? Kortare stavar?

Detta var golv från byggmax med långa stavar.

/Mvh Micke

Ingen som hade någon idé på detta?

Det är nog inte själva golvet det är fel på utan som du skriver, underlaget. Om man lägger underlagsfoam innan man lägger parketten brukar den ta upp en del ojämnheter. Är det stora svackor får man riva ut mattan och spackla upp betonggolvet. Jag lägger alltid underlagsfoam, oavsett vilket underlag det är.

/kimpo

Nä det är inte några stora saker. Kanske någon mm det glappar, men så väldans irriterande.

La ju ingen foam under eftersom alla sa att jag har ju korkmatta, men den där jäkla mattan är ju ett med betongplattan :)
Jaja det får väl vara och man får tänka på det när man lägger ett nytt. Antar att det inte går att göra så mycket nu åt det??

Är det klickgolv så ska det inte vara några problem att plocka upp det, lägga dit foam och lägga tillbaka det igen.

Sant, men vi fick det reklamerat pga att klicken var dåliga och man fick ta i med mer våld än vad som krävs så jag tror inte jag vill riva bort det just nu.
Tänkte om det fanns något trick utan att ta bort det :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.