Men snickarens uppbyggda ställning kan väl stå kvar tills du målat?

/Kent
 
Näe han bygger ingen egen ställning utan flyttar runt dem delarna som levererats...
 
Aha, men då är det för mig rätt klart.
Byggaren har fått ritningar och om man av dem kan avläsa allt så är det han som missat. 50 kvm är liksom omöjligt att missa.

Skall han ha fullt betalt får han stå för alla merkostnader också.
Dessutom så är den troligen inte förankrad på korrekt sätt, det beror på lutning mm men det är rätt dumt att ställa den på klossar på lutande berghällar om man skall kalla sig ställningsbyggare.

/Kent
 
Jo, men jag vet inte vad jag kan ta upp som merkostnad för mitt målande... det kommer ju bara ta mycket längre tid
att kajka runt med stege...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.