4 780 läst ·
18 svar
5k läst
18 svar
Godkänd offert men inget avtal - problem? hjälp!
Men snickarens uppbyggda ställning kan väl stå kvar tills du målat?
/Kent
/Kent
Aha, men då är det för mig rätt klart.
Byggaren har fått ritningar och om man av dem kan avläsa allt så är det han som missat. 50 kvm är liksom omöjligt att missa.
Skall han ha fullt betalt får han stå för alla merkostnader också.
Dessutom så är den troligen inte förankrad på korrekt sätt, det beror på lutning mm men det är rätt dumt att ställa den på klossar på lutande berghällar om man skall kalla sig ställningsbyggare.
/Kent
Byggaren har fått ritningar och om man av dem kan avläsa allt så är det han som missat. 50 kvm är liksom omöjligt att missa.
Skall han ha fullt betalt får han stå för alla merkostnader också.
Dessutom så är den troligen inte förankrad på korrekt sätt, det beror på lutning mm men det är rätt dumt att ställa den på klossar på lutande berghällar om man skall kalla sig ställningsbyggare.
/Kent
Klicka här för att svara