6 451 läst ·
20 svar
6k läst
20 svar
Glovvärme i garage är slöseri?
Har varken golvvärme eller problemen...det beror ju på vad man ska ha garaget till.....MathiasS skrev:
Mycket hänger ju på vad du har för värmekälla idag eller om du måste köpa nytt. Går det att välja fritt säger jag bra isolerad platta och golvvärme som håller ca 8 grader.
De gångerna du vill mecka i T-shirt så har man en aerotemper som du brassar på med en stund.
Golvvärmen ger en så otroligt mycket skönare värme anser jag. Enda anledningen att inte välja det är för att spara några kronor som du sedan kommer sitta och ångra dig att du snålade in på när det är färdigbyggt
De gångerna du vill mecka i T-shirt så har man en aerotemper som du brassar på med en stund.
Golvvärmen ger en så otroligt mycket skönare värme anser jag. Enda anledningen att inte välja det är för att spara några kronor som du sedan kommer sitta och ångra dig att du snålade in på när det är färdigbyggt
Golvvärme har en stor inbyggd tröghet eftersom den massiva betongplattan hålls uppvärmd. Golvvärme är därför olämpligt i garaget om du vill kunna reglera temperaturen snabbt. T.ex. låg grundtemperatur som höjs då och vid de tillfällen du ska meka.
Om du vill ha en konstant temperatur i garaget har golvvärme precis de för- och nackdelar de har i bodelen av ditt hus.
Om du vill ha en konstant temperatur i garaget har golvvärme precis de för- och nackdelar de har i bodelen av ditt hus.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden