1 432 läst ·
10 svar
1k läst
10 svar
"Glömt" istallera 12 ljuspunter...
Hej!
Elinstallatören i vårt nybyggda hus (Västkusttugan) i Malmö har "glömt" att installera 12 ljuspunkter i vårat hus i hall, kök och vardagsrum där vi har öppen planlösning med öppet upp till nok. Så efter besiktingen bestämdes det att vi skulle bli krediterade dessa 12 ljuspunkter.
Vad är rimligt att dra av i priset? Jag funderar på att begära skadestånd eftersom det i princip är omöjligt att installera dessa nu eftersom dom har spruta glasfiberlösull över hela detta parti...
Besviken nybyggare...
Elinstallatören i vårt nybyggda hus (Västkusttugan) i Malmö har "glömt" att installera 12 ljuspunkter i vårat hus i hall, kök och vardagsrum där vi har öppen planlösning med öppet upp till nok. Så efter besiktingen bestämdes det att vi skulle bli krediterade dessa 12 ljuspunkter.
Vad är rimligt att dra av i priset? Jag funderar på att begära skadestånd eftersom det i princip är omöjligt att installera dessa nu eftersom dom har spruta glasfiberlösull över hela detta parti...
Besviken nybyggare...
Säger dom så, så är det bara att kräva en ersättning hög som bara f*n.
Tycker dom inte den ersättningen är rimlig, så får dom givetvis göra om jobbet rätt...
Jag menar att det går självklart att komma fram till den rätta prislappen genom att balansera ersättning mot att göra om jobbet.
Men nu är jag säkert naiv... :-/
Tycker dom inte den ersättningen är rimlig, så får dom givetvis göra om jobbet rätt...
Jag menar att det går självklart att komma fram till den rätta prislappen genom att balansera ersättning mot att göra om jobbet.
Men nu är jag säkert naiv... :-/
Kreditera??
Peka med hela handen och beordra med kaserngårdsröst att skiten ska upp!
Slut frågor repetera!
Verkställ!!
Peka med hela handen och beordra med kaserngårdsröst att skiten ska upp!
Slut frågor repetera!
Verkställ!!
Ta in offert från en annan elinstallatör att göra kompletteringen så får du bra underlag för att kräva ersättning om din ursprungliga installatör vägrar att fixa till det dom klantat.
Klicka här för att svara