Hej!

Elinstallatören i vårt nybyggda hus (Västkusttugan) i Malmö har "glömt" att installera 12 ljuspunkter i vårat hus i hall, kök och vardagsrum där vi har öppen planlösning med öppet upp till nok. Så efter besiktingen bestämdes det att vi skulle bli krediterade dessa 12 ljuspunkter.

Vad är rimligt att dra av i priset? Jag funderar på att begära skadestånd eftersom det i princip är omöjligt att installera dessa nu eftersom dom har spruta glasfiberlösull över hela detta parti...

Besviken nybyggare...

Vilka klantarslen, kunde dom inte läsa ritningar?

Men hade du begärt att få extra ljuspunkter och hur mycket ville dom ha för detta?
Då kan du ju utgå från det priset och begära extra för att dom inte uppfyllt det dom åtagit sig.

Varför inte begära att de skall installera ljuspunkterna enligt ritning? Det får kosta vad det vill, bara det blir som du beställt och till det pris du fått.

nomis skrev:
Varför inte begära att de skall installera ljuspunkterna enligt ritning? Det får kosta vad det vill, bara det blir som du beställt och till det pris du fått.
Det hade jag begärt också! Inget att diskutera ens!

Mikael_L
Säger dom så, så är det bara att kräva en ersättning hög som bara f*n.
Tycker dom inte den ersättningen är rimlig, så får dom givetvis göra om jobbet rätt... ;)
Jag menar att det går självklart att komma fram till den rätta prislappen genom att balansera ersättning mot att göra om jobbet.

Men nu är jag säkert naiv... :-/

Mikael_L
Ser att jag missförstod trådarna, trodde det senaste var ett svar från Peter L på näst senaste posten, sorry...

Kreditera??
Peka med hela handen och beordra med kaserngårdsröst att skiten ska upp!
Slut frågor repetera!
Verkställ!!

Håller fullständigt med! Klart att de ska göra om, de har ju gjort fel. Även om ni blir saftigt ersatta kommer ni alltid att känna er besvikna varje gång ni ser taket/vill tända belysningen...

Stå på er!

Ta in offert från en annan elinstallatör att göra kompletteringen så får du bra underlag för att kräva ersättning om din ursprungliga installatör vägrar att fixa till det dom klantat.

Instämmer.

Det finns ett ingånget avtal om vad som ska levereras. Detta ska hållas annars ska de stå för kostnaderna för att du tar in en tredje part för att göra jobbet.

Fotografen skrev:
Kreditera??
Peka med hela handen och beordra med kaserngårdsröst att skiten ska upp!
Slut frågor repetera!
Verkställ!!
;D ;D ;D ;D ;D ;D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.