Garageplattan är klar. Nu ska det muras upp väggar med murblock. Så till frågan: Ska det va glidskikt under första murblockskiftet eller inte? Någon säger nej, andra säger ja - Vad ska det va?
 
Ingen med glidskikt-kompetens här?
 
Både Finja, Weber och Nyströms cement har glidskikt i sina anvisningar. Följer man dessa så är man väl safe.
Jag hade glidskikt när jag murade min källare med Webers Leca.
 
Jag satte glidskikt när jag murade garaget, dock i lättbetong men det rekommenderades glidskikt även där.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.