4 247 läst ·
7 svar
4k läst
7 svar
Glespanel
Huh? Varför är det inte bra att spika uppåt?
Menar du ergonomiskt eller att det inte kommer att sitta?
(Jag har spikat vår glespanel för hand och tycker inte det var så hemskt men det är klart, en spikpistol i det läget hade ju inte skadat).
Menar du ergonomiskt eller att det inte kommer att sitta?
(Jag har spikat vår glespanel för hand och tycker inte det var så hemskt men det är klart, en spikpistol i det läget hade ju inte skadat).
Jo, sitter gör det säkert. Det jag tänkte närmast på är hur trött i armen man blir. Fast det beror ju på hur man är byggd också.Jesca_j skrev:
Moderator
· Stockholm
· 57 857 inlägg
När jag körde glespanel, så spikade jag upp en "snara" i ena änden, lade upp brädan i den så att den låg kanske 10cm under taket, och började sedan montera från andra änden, enkelt sätt att klara det själv utan hjälp.
Jag skruvade, mest för att jag var lite osäker på om inte de tunga gipsskivorna skulle dra ut spikarna. Plus att jag också insåg att det skulle vara jobbigt att spika med hammare uppåt.
Jag skruvade, mest för att jag var lite osäker på om inte de tunga gipsskivorna skulle dra ut spikarna. Plus att jag också insåg att det skulle vara jobbigt att spika med hammare uppåt.
Klicka här för att svara