Jag har ett "inbyggt" badkar med "tre" väggar runt. Själva badkaret är inmurat med mosaik runt.

Problemet är att det stänker ut vatten på golvet vid badkarets ena långsida eftersom där är helt öppet in mot rummet, golvet är i oljat trä och även om det tål en del vatten så vill jag bygga en glasvägg för att skydda det.

Då tänkte jag en fast glasskiva och en glasskiva som man kan skjuta åt sidan (stänga och öppna liksom). Den fasta skivan ska vara närmst huvudänden. Glaspartiet ska alltså sitta på badkarets ena långsida +20 cm i varje ände för att komma ut till väggarna.

Är det någon som gjort något liknande och har någon idé om vart man kan köpa glidskenor och sådant som krävs? Vilken typ av glas ska man använda?

Tacksam för svar

Theofils har ju det mesta, har för mig att jag sett någon form av skenor för glasväggar där. När jag konsultade för ett par år sedan så sattes det in skjutglaspartier på ett av ställena jag hade större uppdrag hos. Tror de hette flex-någonting....

Glaset ska du nog satsa på härdat och sen ska du nog fundera lite på hur du ska undvika att det ser sunkigt ut efter ett tag. Vattenstänk på glas slutar med kalkavlagringar som inte är så snygga, antingen så är det behandling och städning eller kanske frostat glas där det inte syns så mycket?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.