2 166 läst · 4 svar
2k läst
4 svar
Glasull skiva eller rulle
Rulle kan falla ihop med tiden. Det gör inte skivor de står kvar
Rulle går fortare att få dit (har jag iallfall fått för mig).
Ev så är även rulle billigare..
Rulle går fortare att få dit (har jag iallfall fått för mig).
Ev så är även rulle billigare..
Valde mellan 45mm skiva eller rulle när vi panelade om sommarstugan, och det blev skivor då de var enklare att hantera, men lite dyrare.
Finns nog många teorier, men rulle för liggande tunn övre isolering och skivor för stående och mellan takstolar/bjälklag har jag nu valt att gå efter.
Körde med 45mm Byggmaxskivor som svälde ut så att vindplasten buktade lite, betydligt mera än vanlig stenull så den tar upp riktigt mycket luft verkar det som.
Finns nog många teorier, men rulle för liggande tunn övre isolering och skivor för stående och mellan takstolar/bjälklag har jag nu valt att gå efter.
Körde med 45mm Byggmaxskivor som svälde ut så att vindplasten buktade lite, betydligt mera än vanlig stenull så den tar upp riktigt mycket luft verkar det som.
Jag vet väl inte riktigt, men skiva på vägg,
skiva eller rulle till tak och bjälklag tror jag.
skiva eller rulle till tak och bjälklag tror jag.
Själv har jag kört med roxull flexibatts, som har finessen med en 2 cm flexibel zon.
Detta betyder att det är lättare att få det bra även om inte reglarna sitter på några mm när rätt.
Hur mycket nytta det egentligen gör vet jag inte, jag har ingen annan isolering att jämföra med.
http://guiden.roxull.se/media/20676/roxull_flexibatts_passar_perfekt.pdf
Detta betyder att det är lättare att få det bra även om inte reglarna sitter på några mm när rätt.
Hur mycket nytta det egentligen gör vet jag inte, jag har ingen annan isolering att jämföra med.
http://guiden.roxull.se/media/20676/roxull_flexibatts_passar_perfekt.pdf
Liknande trådar
-
Är detta mögel? Eller något annat. Bänkskiva av trä i köket
Miljö & Hälsa -
Vitolja eller lasera en ekbänkskiva som tidigare varit mörkbetsad?
Färg, Måla & Tapetsera -
Spårad cellplast eller spårad spånskiva
Värme allmänt -
Riktig stenskiva eller klinker runt järnkaminsfundament?
Golv -
Limma plastgolv direkt på regel i badrum eller krävs en skiva bakom
Badrum