Fuktvandring går från varmt till kallt, så du lär inte stänga in fukt så det blir problem.
Med glasull ska det vara plast. Kan du täta insidan och att väggarna inte blir blöta från regn funkar det
Är det tunna väggar behövs inte ångbroms. Så är det timmerstuga och du vill ha 45mm hade jag satsat på cellulosa/träfiber utan ångbroms, bara gips+färg eller gjort det helt täckt med ångbroms.
Glasull är billigt, men tänk på att mer högvärdig isolering också ger bättre isolering.
Ljudisolering, det viktiga är att det är tätt, sen tjocklek och därefter massa. Vilken isolering spelar mindre roll