Hejsan behöver en glassäkring och på den gamla står det 2AL250VP kan jag hitta den på biltema?

H Hampus55 skrev:
Hejsan behöver en glassäkring och på den gamla står det 2AL250VP kan jag hitta den på biltema?
Går bra och den ska vara 20 mm lång, 2 amp, sen om den skulle vara på 2,5 amp har ingen betydelse.

J jonaserik skrev:
Går bra och den ska vara 20 mm lång, 2 amp, sen om den skulle vara på 2,5 amp har ingen betydelse.
Tror du att det finns på biltema?

Du ska söka efter en säkring på 2 A i rätt storlek 5x20 eller 6x32 mm, utan speciella krav på hög brytförmåga. Biltema verkar inte ha.

Men Jula har

H Hampus55 skrev:
Finns der ett T framför? Alltså T2AL250VP?

L LK KL skrev:
Finns der ett T framför? Alltså T2AL250VP?
Jepp betyder att den är trög, finns även dom med sand i och dom är drögare, då syns inte spiralen.
Men i övrigt så är det inte någon större skillnad.

H Hampus55 skrev:
Till vad för pryl?

• Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Jepp betyder att den är trög, finns även dom med sand i och dom är drögare, då syns inte spiralen.
Men i övrigt så är det inte någon större skillnad.
Är dom sandfyllda och/eller är i keramik är brytförmågan högre, inget som påverkar karakteristiken.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.