J Johan456 skrev:
Jag hade också känt mig hyfsat lugn här. Nu är jag inte alls kunnig inom detta men 10cm med armering är rätt mkt. Om du ställer dig och hoppar längst ut på långsidan, händer något då? Funderar på vad punktlasten blir från byggnaden, men framförallt så hoppar den inte 😃
Provade att hoppa. 100 kilon tung är jag men det är hur stumt som helst. Börjar känna mig lite tryggare nu men fundrar ändå på om jag ska stärla det på något sätt.

Matti_75 Matti_75 skrev:
Du kan köra upp en hjullastare på 100mm betong utan problem. Den lilla utbyggnaden kommer att klara sig utan kantbalken. Dina laster kommer att spridas ut längs hela kanten på plattan.
Släpp det nu och bugg din farstu istället.
Tack! Någon hjullastare ska ju inte köras in så det kanske klarar sig... du har kanske rätt. Jag ska kanske släppa det och fortsätta bygga, men lite orolig är jag allt. Känner att det blir ett så mycket större problem om jag behöver fixa det i ett senare skede. Men ditt svar lugnade mig verkligen! Tack!

A Alexn72 skrev:
Vad ska du ställa på plattan och vilket tak blir det sen?
Ska regla upp några väggar med mycket fönster på sidorna. Pardörrar framåt med fönster vid sidorna. Sadeltak med betongpannor. Cirka 3,5 meter till nocken.

B byggnovis1000 skrev:
Ska regla upp några väggar med mycket fönster på sidorna. Pardörrar framåt med fönster vid sidorna. Sadeltak med betongpannor. Cirka 3,5 meter till nocken.
Utan att alls ha räknat på de så tycker jag också att de låter som de skulle klara sig.

• Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.