Om gjutjärn är betydligt tyngre (vilket jag inte betvivlar) så är jag glad att våra är plåt - de är tunga nog att jag tvivlar på att jag får ned dem för trappan ens med en medhjälpare...

Och frågan om blästring var för de/det vi eventuellt behåller. Men det är kanske säkrast att bara måla.

F falkn skrev:
Som någon skrev ovan så är det plåt och inte gjutjärn. Sälj dem på blocket.
Hur vet man om det är plåt eller gjutjärn?
Har 7 st (vad jag tror är gjutjärn) och tänkte kolla intresset för dom på blocket. Vad kan man ta för dom - mellan tumme och pekfinger?

Om du tar en bild så är det enklare.

B Brach_origin skrev:
Hur vet man om det är plåt eller gjutjärn?
Har 7 st (vad jag tror är gjutjärn) och tänkte kolla intresset för dom på blocket. Vad kan man ta för dom - mellan tumme och pekfinger?
Googla efter bilder. Verkar vara obligatoriskt med fötter och gjutna krumelurer.
Plåtradiatorer är också tunga.
Kolla vad de tar på Nacka byggnadsvård. Lägg ut dem för halva priset eller en tredjedel om någon ska nappa.

prototypen prototypen skrev:

prototypen prototypen skrev:
En vit gammaldags gjutjärnsradiator står utomhus, med flagnande färg och tydliga bruksspår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det där är plåtradiatorer, kallas för sektionsradiarorer.
Det finns liknande i gjutjärn som hålls ihop med en grov skruv som går genom alla sektioner.

Protte

• Gilla
Brach_origin
  • Laddar…
B Brach_origin skrev:
[bild]
De där kan någon vara intresserad av om de är hela. Jag köpte nytillverkade av liknande modell på rinkaby när det begav sig för de gamla var lite lappade. Dessutom blytunga.

imported_Benno imported_Benno skrev:
De där kan någon vara intresserad av om de är hela. Jag köpte nytillverkade av liknande modell på rinkaby när det begav sig för de gamla var lite lappade. Dessutom blytunga.
låter ju bra! Bara hoppas man kan få en slant för dom plus att det vore kul om de kunde komma till användning igen

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.