Det måste väl finnas någon standard för hur man gjuter en betongmur?
Dom har ju inte vibrerat betongen tillräckligt. Det är ju klart lägre hållfasthet i de områden med porositet. Troligtvis kommer vatten samlas i dessa områden och frostsprängas i vinter.
Strukturen från OSB skivan hade jag nog inte bråkat om men definitivt den ojämna ovansidan samt porositeten.
Dom har ju inte vibrerat betongen tillräckligt. Det är ju klart lägre hållfasthet i de områden med porositet. Troligtvis kommer vatten samlas i dessa områden och frostsprängas i vinter.
Strukturen från OSB skivan hade jag nog inte bråkat om men definitivt den ojämna ovansidan samt porositeten.
Problemet jag ser är väl så länge funktionen är fullgod och man beställt stödmur så är det väl svårt att ställa krav. Sen beror som jag ser det även placering mm in. Går man förbi den konstant kan jag väl tycka de skall vara snyggare och att den som gjorde jobbet lagt ner lite mer energi på slutresultatet. Kan ju inte säga jag tycker de skall riva och göra en ny. Vilka hållbara lösningar man har på att snygga till kan jag inte. Skulle inte vilja ha något som putsen släpper på eller andra färgskiftningar.
Klicka här för att svara