Jag gör om golvet i vardagsrummet och fick en fundering inför kaminbytet. Som det ser ut nu så är det en höjdskillnad med klinker som jag tänkte bila ner och jämna av för att lägga ny klinker. Min fundering då är hur jämnar jag av det bäst? Går det att försöka bila det hyfsat jämnt i rätt höjd direkt, slabba på fix och dit med klinker eller behöver jag ner lite extra och jämna av med flytspackel/betong?

B Bubbelito skrev:
Jag gör om golvet i vardagsrummet och fick en fundering inför kaminbytet. Som det ser ut nu så är det en höjdskillnad med klinker som jag tänkte bila ner och jämna av för att lägga ny klinker. Min fundering då är hur jämnar jag av det bäst? Går det att försöka bila det hyfsat jämnt i rätt höjd direkt, slabba på fix och dit med klinker eller behöver jag ner lite extra och jämna av med flytspackel/betong?
Välkommen till forumet!
Det kan vara svårt att bila fram en jämn yta, men å andra sidan så kan ju fix svälja en hel del ojämnheter. Ev kan du spackla ytan hyfsat jämn med fix innan du sätter klinker. Eller om du vill köpa flytspackel så funkar ju det oxå. Glöm inte att prima ytan efter att du bilat färdigt oavsett vilken metod du väljer.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.