kristofer12345
tjena.. ska gjuta igen ett hål inne i ett garage imorgon tänktr jag det är öppet in i graget men ändå inte helt öppet räknar med under 0 grader imorgon . Vad behöver kag tänka på så gjutningen blir bra.
Ska jag skydda det med cellplast över eller fläktar som står på underifrån i källaren under hålet eller vad blir bäst för att det ska bränna bra..!?

P
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
Använd frostskyddsmedel, varmvatten samt att du täcker in efter gjutning.

kristofer12345
M MoggeS skrev:
Använd frostskyddsmedel, varmvatten samt att du täcker in efter gjutning.
Har inget frostade men menar du att jag ska blanda med varmvatten eller!?

kristofer12345
*frostmedel

Jag hade nog försökt få tag på frostskyddsmedel. Kostar ca 70-100:- för en liter.
Ja inte för varmt men ca 15-20grader på vattnet när det är risk för minusgrader.

• Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
Vad är det för temperatur i rummet under? Msn vinner inget annat än tid på att ha det varmare än 0grader. Har du lite värme under så skulle jag isolerat ovanpå för att det inte ska riskera att frysa.

• Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
D Daniel 109 skrev:
Vad är det för temperatur i rummet under? Msn vinner inget annat än tid på att ha det varmare än 0grader. Har du lite värme under så skulle jag isolerat ovanpå för att det inte ska riskera att frysa.
Under är runt 10-15 grader

Alltså så känsligt är det inte om det inte är en pytteliten gjutning. På med en cellplastskiva ovanpå när du är klar så räcker det utmärkt med dina förutsättningar. Betong härdar i en exotermisk process. Dvs. den utvecklar värme.

• Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
V vectrex skrev:
Alltså så känsligt är det inte om det inte är en pytteliten gjutning. På med en cellplastskiva ovanpå när du är klar så räcker det utmärkt med dina förutsättningar. Betong härdar i en exotermisk process. Dvs. den utvecklar värme.
Will dom!

kristofer12345
Do*

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.