Hej,

Vi har en "naturlig" bergstrappa som vi går upp och ner via. Men den är lite brokig och inte alls plan (se bild). Min tanke är att gjuta in skifferplattor direkt på berget. Dvs, blanda betong, och lägga på plattorna.

Jag har aldrig gjutit innan, så några frågor.

- Är det en bra ide? Finns de bättre ideer?
- Hur gör jag så att betongen inte rinner ner, gör den fastare? (mindre vatten).
- Behöver jag ha armeringsjärn.
- Kan jag blanda i småsten i betongen för att spä ut den, (iof. inte dyrt med betong, men de kanske bli stadigt)

Kom gärna med tips och ideer.
Ojämn och brokig bergstrappa med vattenansamling, potentiell plats för skifferplattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ojämn naturlig bergstrappa med lösa skifferplattor som omger den.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ojämn bergstrappa med utspridda skifferplattor på sidan mot gräsmark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi står inför exakt samma projekt. Fick du till något tillslut?
 
PeppesFöräldrar PeppesFöräldrar skrev:
Vi står inför exakt samma projekt. Fick du till något tillslut?
Ja, det gick enkelt, blanda tillräckligt tjocklek så att du får ett fall, så inte vattnet blir stående. Hade inga armeringsjärn och det har hållt och ej spruckit på dessa 4 år.
 
  • Gilla
PeppesFöräldrar
  • Laddar…
C Claysson skrev:
Ja, det gick enkelt, blanda tillräckligt tjocklek så att du får ett fall, så inte vattnet blir stående. Hade inga armeringsjärn och det har hållt och ej spruckit på dessa 4 år.
Det låter ju toppen! Du har inte möjlighet att dela nån/några bilder? :)
 
PeppesFöräldrar PeppesFöräldrar skrev:
Det låter ju toppen! Du har inte möjlighet att dela nån/några bilder? :)
Tyvärr flyttade vi ut i November
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.