Har funderat på hur stor platta man får göra på sin tomt utan bygglov och hur hög denna får vara.
jag har googlat men finns inga svar riktigt. kommer hålla mig 5 meter från grannen.
idén är att göra tillbyggnad på 30kvm Attefall längre fram till våren men börja gjuta platta i vinter med soldäck utanför på 6kvm så 36kvm platta totalt och sen blir höjden 80cm på högsta punkt från mark.
Plattan kommer sitta fast i befintliga väggar på bostaden.
Får man göra såhär?
Bilden är inte riktigt skala enligt
jag har googlat men finns inga svar riktigt. kommer hålla mig 5 meter från grannen.
idén är att göra tillbyggnad på 30kvm Attefall längre fram till våren men börja gjuta platta i vinter med soldäck utanför på 6kvm så 36kvm platta totalt och sen blir höjden 80cm på högsta punkt från mark.
Plattan kommer sitta fast i befintliga väggar på bostaden.
Får man göra såhär?
Bilden är inte riktigt skala enligt
Vi har ju idag en uteplats som är något höjt över marken /Jord,plattor) så gjutningen är väl i sig bara 20cm men om man gjuter hela vägen ut så blir det troligen 80cm längst ut för det är där marken börjar gå upp mot huset. Men det får inte vara mer än 50cm nån stans då?useless skrev:
Sedan lutar marken så det är bara på ett ställe det blir 80 resterande kommer inte blir högre än 50cm
Redigerat:
Klicka här för att svara