1 084 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Gjuta över uppbilat avlopp
Antar att rören låg under golvet, inte inuti betongplattan?
I så fall:
Fyll upp med sand och packa den väl. (Ett trix är att blöta den så den sjunker ihop)
Det du "gjuter igen" ska motsvara golvets tidigare tjocklek. Räkna med att det alltid blir sprickor där sen. Hjälper sällan att borra in armeringsjärn
I så fall:
Fyll upp med sand och packa den väl. (Ett trix är att blöta den så den sjunker ihop)
Det du "gjuter igen" ska motsvara golvets tidigare tjocklek. Räkna med att det alltid blir sprickor där sen. Hjälper sällan att borra in armeringsjärn
Tack för svar, det blir till att kolla tidigare tjocklek då, min tanke var att det skulle bli lite lättare att bila upp det nästa gång avloppet går sönder men det får kommande generationer fixa ändå.
Man ska inte gjuta mindre än 50mm och då är det lämpligaste finbetong, ska du gjuta tjockare så är grovbetong att föredra och är det lämpligaste att göra.S sopranos69 skrev:
Jag hade gjutit 50-100mm om jag vore dig😊
Att bila upp 50mm eller 100mm är inte så stor skillnad om det är oarmerat..
Klicka här för att svara