Vi har påbörjat en renovering av logen.
Tanken är att gjuta golv där inne på albabalk och ett varv leca. Sen ny syll.
Kommer bli 160m² sen övervåning på hälften.
Är ingen snickare överhuvudtaget men en glad amatör.

Så hittills har vi fyllt med 0-90 och.paddat i omgångar så vi ligger 50cm under färdig platta.
Då finns det plats för 10cm makadam 8-16,
30cm isolering sen 10cm platta

Vi kommer även passa på att gjuta ner en höglyftande saxlyft när vi ändå är igång. Renoveringsprojekt i en loge, grävd grop för gjutning av golv, träbalkar och en fyrhjuling synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renovering av logens golv med utspridda brädor och grus, arbetsmaterial och verktyg synliga. Dagljus strömmar in genom träväggarna.
Skapa konto
En gul traktor med skopa arbetar vid en röd lada, omgivna av grönska och en blå himmel.
Skapa konto

Renovering på loge med exponerade träbjälkar, jordig mark och byggmaterial. Solstrålar genom springorna i väggpanelen.
Skapa konto

Renovering av loge med högt tak, synliga bjälkar, grushög i mitten, staplade tegelstenar och en stege mot väggen.
Skapa konto

Röd träloge under renovering med synliga grundstenar och fyllnadsmaterial. Platsen är delvis grästäckt med några träd i bakgrunden.
Skapa konto

Renovering av logens grund med synlig jord och rödfärgad fasad i mörker.
Skapa konto

Röd träloge under renovering med öppen del och grusmark runt om, förberedd för gjutning och byggarbeten.
Skapa konto

Renovering påbörjad i lada med öppen dörröppning, där golvet täcks av grus och en markvibrator står redo för användning.
Skapa konto

Inuti en loge under renovering, med ett golv täckt av stenar och grus, synliga träbalkar i taket och väggarna. Solens ljus strömmar in.
Skapa konto

Renovering av gammal loge, golvet är fylld med grus och förbereds för gjutning. En grävmaskin står i den öppna dörröppningen.
Skapa konto

En loge under renovering med en grävmaskin och packad grusgrund, omgiven av träbjälkar.
Skapa konto

Interiör av loge under renovering med gröna laserlinjer projicerade längs väggen och grusgolvet, som del av golvutjämning och planering.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
13th Marine och 18 till
  • Laddar…
Häftigt! Nytt liv som någon form av mekargarage gissar jag? Ska hela/delar av byggnaden isoleras och hålla någon form av högre standard eller vad är målet?

• Gilla
Langos och 1 till
  • Laddar…
K Krutmats skrev:
Vi har påbörjat en renovering av logen.
Välkommen till forumet med ett väldigt trevligt första inlägg! Jag ser fram emot flera!

ska det vara nån bodel med?

Coolt. Sådär vill jag göra med min lada :)

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Häftigt! Nytt liv som någon form av mekargarage gissar jag? Ska hela/delar av byggnaden isoleras och hålla någon form av högre standard eller vad är målet?
Min stilla undran också, 30 cm isolering är maffigt men ställer ju krav på resten av bygget om det ska vara någon mening med isoleringen.

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Jag driver en enskild firma som sysslar med bildekor, textiltryck klistermärken och sånt.
Just nu är mer än halva bostadshuset fylld med material och maskiner.
Så tanken med detta är att kunna ha övervåning över halva logen, sen kommer övervåningen även vara över en gammal stalldel som är oisolerad. Så behöver lägga myclet krut på isolering till övervåningen.

30cm friggo för att lägga slang i gjutningen för stt kunna ha möjligheter till uppvärmt golv.
Just hämtat den nedbyggningsbara saxlyften och lösa betongpåsar till den så den plattan på ca 4m² kommer jag göra med tombola.

Största farhågorna är att kapa gammal stomme för att lägga ner albabalken.

• Gilla
Peter #11
  • Laddar…
krävdes det inget bygglov?

M maria01 skrev:
krävdes det inget bygglov?
Det är en Jordbruksfastighet , så jag klarar mig från bygglovet.
Fick just pris på 160m² betong 100mm högt, 45000 exkl moms.
Känns som helt okej pris, några reflektioner på det?

• Gilla
Langos
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Ska ha den till ett mekgarage samt ta emot kundbilar som ska folieras eller förses med logotyper

• Gilla
Peter #11
  • Laddar…
K Krutmats skrev:
Det är en Jordbruksfastighet , så jag klarar mig från bygglovet.
Jag betalde nog 27000:- för ungefär samma mängd. Men beror ju på hur långt det är att åka osv.

Persson88 Persson88 skrev:
Jag betalde nog 27000:- för ungefär samma mängd. Men beror ju på hur långt det är att åka osv.
Okej. Det lät jubsuperbilligt 😃
Hur länge sedan ungefär var det?

Ja det är inom 60km så inget tillägg för avstånd.
Men inväntar två offerter till

K Krutmats skrev:
Okej. Det lät jubsuperbilligt 😃
Hur länge sedan ungefär var det?

Ja det är inom 60km så inget tillägg för avstånd.
Men inväntar två offerter till
Det var för 2 månader sedan, men det var enbart för betongen, kostade lite för lastbilen som fick vänta eftersom vi hade en kille med pump också.

K Krutmats skrev:
Det är en tJorhedbruksfastig , så jag klarar mig från bygglovet.
måste vara en snäll komun då för bara för att det är en Jordbruksfastighet betyder inte altid att man inte behöver bygglov

Byggbelysning klar..
Går mot mörkare tider!

• En byggarbetsplats med upplyst område i mörker, byggbelysning syns tydligt i den skymda miljön.
    Skapa konto
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.