Ska dränera om och ISODRÄN rekommenderar att göra en cementbruksavjämning, lutning 1:5. Se bilder.

  • Vilket bruk rekommenderar ni?
  • Tanken är att sätta en formplywood och hälla i bruk så det blir fall utåt. Någon som har gjort detta och har bra tips?
  • Vilket bruk rekommenderar ni när man ska slamma väggarna?
 
  • Grävd grund vid tegelhus med synlig husgrund och källarfönster, grå betong och jord, stege till vänster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Schematisk bild av en byggkonstruktion med grundmur, dränering och markisolering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M
Funkar nog med vanlig fin/grovbetong som påförs med en slev. Varför slamma väggarna? Tanken är väl att ytterväggen ska andas genom utflyttad kondenspunkt?
 
Tack för tips!! Slamma väggarna vet jag intr varför det är Isodrän som säger jag ska göra det. Dock ska det som du säger kunna andas. Men slammar man med betong, så kommer det ju kunna andas ändå.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.