En form av isolerad presenning brukar vara bra. Det ger dessutom kondens över natten vilket gör att betongen blir vattnad vad den behöver.
Det är ju dock lite förutsatt att man inte gjuter i minusgrader, då kondensen blir till is då du drar av presenningen.

Jag hade nog använt mig av det snabbhärdandet medlet. Dock vet jag inte vad det kostar, men en gjutning på morgonen när det är lite småkallt, på med presenning och sedan när solen börjar värma på under dagen får den dem timmarna på sig att gotta till sig

har nu pratat med några betongleverantörer och de säger som så att riskerar det att bli kallt första dygnet bör man täcka över första natten.
betongen bör komma upp i 5-6 megapascal.. och det bör den göra på ca 1 dygn i slutet av september i sundsvallstrakten och sedan är det inga som helst problem att ha den otäckt över vintern

//T

I natt har vi haft vår första frostnatt här nere i Blekinge. Var is på rutan på bilen i morse. Så nu är det dags att tänka till lite extra om man ska gjuta!

oj, och här i sundsvall har vi ca 10 grader...

men det är nog lugnt=) om det är kallt 3 timmar på natten borde det inte hinna påverka plattan så mkt skulle ja tro

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.