T Thomas_Blekinge #1 Medlem · Blekinge · 12 222 inlägg 12 feb 2024 18:50 Thomas_Blekinge Medlem Blekinge 12 222 inlägg 12 feb 2024 18:50 #1 Jag tittade på ett hus från tidigt 70-tal idag som har ett betongbjälklag mellan källaren och våningsplan. Var det vanligt att rörledningarna för värme och vv/kv gjöts in i betongen vid den tiden? Hur gör man om dom går sönder?
Jag tittade på ett hus från tidigt 70-tal idag som har ett betongbjälklag mellan källaren och våningsplan. Var det vanligt att rörledningarna för värme och vv/kv gjöts in i betongen vid den tiden? Hur gör man om dom går sönder?
Matti_75 #2 Byggveteran · Örebro · 5 094 inlägg 12 feb 2024 18:52 Matti_75 Byggveteran Örebro 5 094 inlägg 12 feb 2024 18:52 #2 Ja det var vanligt och är vanligt. Bara att bila fram eller dra nya synligt