P
Hej!

Jag har bilat upp spår i plattan för rör och kabeldragning. Kan jag gjuta igen detta med putsbruk? Råkar ha en massa säckar över från annat projekt...

Spåret som ska gjutas:
Djup: ca 5 cm
Bredd ca. 5 cm
ca. 10 meter.

K
Putsbruk är inte till för golv

spackla igen med tex A45, lär inte gå många kg

Om du blandar i lite extra cement i putsbruket så går det säkert.

P
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har nu gjutit... Men har denna typ av sprickor lite här o där. Undra om den går rätt ner, och vad bör jag isf göra? Jag har gjutit med ovanstående och de är ca 5-8cm tjockt.

P
Till höger är en yttervägg i källaren och tilö vänster på bilden är de gamla betonggolvet. Jag har alltså bilat upp en ränna på ca: 15 meter och gjutit igen. Vad tror ni? Tacksam för svar! :-)

P
Ingen som vet om man gör något åt sprickor?

Tror inte du behöver göra något. Vad ska du ha ovanpå?
Spackla eller trycka i lite betong kanske.

Har omkringliggande betong sugit ut fukt innan betongen härdat?

Oavsett, för att undvika detta hade väl expanderbetong varit det rekommenderade, eventuellt med någon lämplig produkt för vidhäftning till den gamla betongen. Annars är det väl mer en kosmetisk aspekt nu

anaitis skrev:
Om du blandar i lite extra cement i putsbruket så går det säkert.
Som svar på detta så absolut nej.
Sprickorna kom för att det va för dåligt vattnat innan och efter gjutning.

P
Ok! Tolkar som att de bara är kosmetiskt? De ska på heltäckningsmatta tidsnog.

Mvh

Jag gjöt igen en 20cm bred ränna i källaren i vintras efter att ha dragit nytt V/A.
Jag vattnade ordentligt innan och la ner lite armering och en remsa nät och sen i med betong. Slamma efter några timmar och på med plast som fick ligga i några dagar. Nu kan man inte ens se att det varit uppbilat en gång förut.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.