Hej..

Nu har jag en liten fundering angående gjuta betong/cement golv till garage..

Mitt garage bygge är ca 140kvm.. 100kvm är redan färdig gjutet (mek garage och verkstad). Men en del återstår på ca 40kvm..

Dessa andra har ju husbyggaren själv ordnat nångång på 90 talet.. Så nu ska jag försöka mig på och fullföra den sista biten så man slipper ha grusgolv där man parkerar fin bilen:)

Som jag kan se så är det "ram" runt hela i typ hålsten blocker och armerings järnen sitter där när jag grävde lite i gruset.. Så nu blir det och få ur allt grus/sand från golvet så man kommer igång. Har inga stora krav på att det ska vara spegel blankt betong golv utan mest helt funktions duglig och ställa bilen på liksom.

Hur ska jag göra för att komma billigt undan? Blanda betong/cement själv och fylla i eller beställa betongbil? Hur djupt ner ska jag gräva? Hittade lite bilder i hus pärmen där man ser hur det såg ut innan gruset/sanden hamna där. Det verkar som om det fanns nånform av frigolit plattor underst under armeringen.

Jag vill gärna försöka få till detta själv så man lär sig nått under vägen:)

Hur skulle ni ha gjort? vad tror ni att det kan kosta?

T
Gjorde en tilläggsgjutning för en 10 år sen på ungefär dina mått. Förarbetet själv är lätt bara makadam fötter o armering, bara se till o naja ordentligt o tätt (min åsikt). Tycker klart du ska ta bil med K40 så du får jämnast o bra kvalité på plattan. Hör om han har vibba som han kan ta med sig så du kan vibba mens han fyller eller hyr en.
tror jag fick 5 m3 o betalade runt 5000 (ca 10 år sen) men ska inte svära på det men där nånstans har jag för mig. Sen några hundringar för vibban.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.