1 364 läst ·
7 svar
1k läst
7 svar
Gjorde tyvär en rejäl tabbe med båten
Medlem
· Västerbotten
· 105 inlägg
Det ligger till så här att jag hade slut på linoljan & tänkte låna lite av farsans vattenbaserade träolja som jag tidigare för ett år sedan ungefär behandlat hans utemöbler med.
Den vattenbaserade oljan som han har brukar vara knall-vit dom första 20 minuterna innan det börjar suga & sen torka.
Men nu hade jag lite småbrottom sist jag for ifrån sommarstugan då jag ville ha det där gjort ganska så fort så jag läste inte ordentligt på burken & ytan var ju ganska så grå å ful.
Vad jag kommer ihog så var färgen till en början ganska så flytande & inte så speciellt tjock.
Det vart bara ett lager.
Detta gjordes för kanske max 2 veckor sedan.
Det jag hann måla in är kantlisterna runt båten + sittsarna.
Är det här något som går att puttsa bort & hur ska man bära sig åt för att få väck den eländiga färgen?
Den vattenbaserade oljan som han har brukar vara knall-vit dom första 20 minuterna innan det börjar suga & sen torka.
Men nu hade jag lite småbrottom sist jag for ifrån sommarstugan då jag ville ha det där gjort ganska så fort så jag läste inte ordentligt på burken & ytan var ju ganska så grå å ful.
Vad jag kommer ihog så var färgen till en början ganska så flytande & inte så speciellt tjock.
Det vart bara ett lager.
Detta gjordes för kanske max 2 veckor sedan.
Det jag hann måla in är kantlisterna runt båten + sittsarna.
Är det här något som går att puttsa bort & hur ska man bära sig åt för att få väck den eländiga färgen?
Medlem
· Västerbotten
· 105 inlägg
Grejen är den att jag tog fel på hinkarna som stod bredvid varandra.
Jag hade lite brottom då jag snart skulle fara ifrån stugan där båten finns.
Det var nämligen inte vattenbaserad olja utan VIT täckfärg..
Måste få bort det illa kvickt då det sitter på både relingslisterna & sittsarna.
Jag hade lite brottom då jag snart skulle fara ifrån stugan där båten finns.
Det var nämligen inte vattenbaserad olja utan VIT täckfärg..
Måste få bort det illa kvickt då det sitter på både relingslisterna & sittsarna.
Produkter som diskuteras: "färgskrapa"
Panelskrapa Speedheater
För släta ytor
329 kr inkl moms
Läs mer
Medlem
· Västerbotten
· 105 inlägg
Det löste sig med färgskrapa & blåslampan under helgen.
Sen mer tjära & t-sprit,
Skönt att det löste sig.
Varmluftspistol vart det inget av då jag saknar el i sommarstugan.
Sen mer tjära & t-sprit,
Skönt att det löste sig.
Varmluftspistol vart det inget av då jag saknar el i sommarstugan.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden