Hej alla kunniga. Jag funderar på göra om gästtoan (ett rum på 2kvm typ). Kaklet har suttit där sen 30 talet och är stabilt. Kan hända att det är "nyrenoverat" på 70 talet.

Min idé är att sätta upp gipskivor och sen spackla in skarvarna. kaklet tar upp 2/3 av väggarna. Så en gipskiva som täcker och lite spackel i skarv och golvlist.

Kan man göra så?

Funderar på lägga spegelpanel på gipsväggarna och tapet ovanför, annars nöjer jag med enfärgat.

Se bild för vision
Gästtoalett med vit toalettstol, handfat, svartvitt golv, halvväggspanel och tapet med geometriskt mönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

och aktuella läget!
Hörn av ett badrum med ljusblått kakel till två tredjedelar, spegel med rundade hörn, golvlist och handduk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
surris
davidpr davidpr skrev:
Hej alla kunniga. Jag funderar på göra om gästtoan (ett rum på 2kvm typ). Kaklet har suttit där sen 30 talet och är stabilt. Kan hända att det är "nyrenoverat" på 70 talet.

Min idé är att sätta upp gipskivor och sen spackla in skarvarna. kaklet tar upp 2/3 av väggarna. Så en gipskiva som täcker och lite spackel i skarv och golvlist.

Kan man göra så?

Funderar på lägga spegelpanel på gipsväggarna och tapet ovanför, annars nöjer jag med enfärgat.

Se bild för vision
[bild]

och aktuella läget!
[bild]
Ja det går!

• Gilla
davidpr
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.