Hejhej! Håller på att renovera min gillestuga från 1969! Tagit bort all panel och fixat betongväggen och målat med en kalkfärg. Nu ska fönster och golv fixas m.m
Ska bli ett sovrum! Någon som renoverat liknande gillestuga och vill visa bild?
Ska bli ett sovrum! Någon som renoverat liknande gillestuga och vill visa bild?
Snyggt Har en liknande gillestuga fast mer mörk panel fattar inte varför man vill ha så mörk panel som möjligt när det oftast redan är mörkt. Furiren och jag ska väl göra något liknande som du gjort när vi får tid.Lindanossalk skrev:
Som sagt, det var VÄLDIGT mycket furu från början.
Ni är på rätt väg. Men nåt fattas. Jag är inte tillräckligt duktig att se vad. Men vid den gröna väggen med de tre källarfönstren så hade jag satt upp långa gardiner från tak till golv. De ger ett intryck av större fönster och ger dessutom ett mer ombonat uttryck.
Ni är på rätt väg. Men nåt fattas. Jag är inte tillräckligt duktig att se vad. Men vid den gröna väggen med de tre källarfönstren så hade jag satt upp långa gardiner från tak till golv. De ger ett intryck av större fönster och ger dessutom ett mer ombonat uttryck.
Vad är det för snygga lampor ny satt i det gröna rummet? Sen funderar jag på om ni målat med vanlig vitfärg eller om det är lasyr på den vita väggen?Lindanossalk skrev:
Har en liknande gillestuga från 64 som behöver åtgärdas.
Det är led lampor från amazon med dimmer funktion! Det är vanlig snickerifärg i någon lite ljusgrå färg ☺️T Tette78 skrev:
Hej.
Roligt projekt. VI gjorde något likande härom året.
Våran Gillestuga blev vårat nya sovrum.
Bifogar bilder när det är klart.
Bjuder på att det inte är bäddat eller städat men inte det ni ska se .
Roligt projekt. VI gjorde något likande härom året.
Våran Gillestuga blev vårat nya sovrum.
Bifogar bilder när det är klart.
Bjuder på att det inte är bäddat eller städat men inte det ni ska se .
Hej vilken kalkfärg använde du?
Vad är den för grön färg ni målat med?Lindanossalk skrev:
Supersnyggt 🤩
Hej! Hur såg väggarna ut bakom panelen innan ni gjorde något med dom, har ni bild? Super snyggt.Lindanossalk skrev:
Renoveringsnovis
· Östersund
· 120 inlägg
Myresjöhus? Ser väldigt likt ut vårt hus, känner även igen planlösningen i källaren från originalritningarnaLindanossalk skrev:
Håller också på och river ut gillestugan men bara nått utrivningsstadiet nu.
Hej! Samma här myresjöhus och gillestugan är i full gång med puts och ny kamin b.laF Fjällöparn skrev:
Renoveringsnovis
· Östersund
· 120 inlägg
Snyggt med kaminen! Vi funderar på likadan lösning med insatskamin i väggen, du får väldigt gärna posta lite fler bilder generellt, och gärna hur det ser ut på andra sidan väggen där kaminen sitter, i min byggtråd (så vi inte drar iväg och tar över denna) här https://www.byggahus.se/forum/threa...aren-i-hus-fran-73.567919/page-3#post-6544394H Hampee skrev:
Klicka här för att svara











