Har dragit igång renovering utav källaren. Hus byggt 1964. I gillestugan har jag varit fundersam över golvkonstruktion, så jag gjorde ett hål i hörnet. Det visade det sig att det är uppbyggt med början från ovan. Betongkaka ca 5cm, lecakulor ca 10 sen kommer bottenplattan. Detta måste väl vara en mycket bra konstruktion med både kapilärbrytande skikt och isolerande verkan som ej behöver röras? Jag ska lägga in korklaminat, bör jag ändå ha platonmatta under?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.