8 508 läst ·
48 svar
9k läst
48 svar
Gigantiskt eluttag från arga snickaren
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
En 3X18 M normkapsling fylld med envägsuttag kanske? 
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
250 kr ink.moms kostar den stora, Merten
DEn monteras över en infälld apparat dosa, tänk på att avståndet till dörrfodret inte kan vara för litet...
DEn monteras över en infälld apparat dosa, tänk på att avståndet till dörrfodret inte kan vara för litet...
Funderar ni över vad ni behöver för hål i väggen?
Jag gjorde såhär:
Fyra dosor för fast kablage till fram/bak/höger/vänster högtalare. Eljo täcklock som jag monterat polplintar på.
En dosa för nätverk (bli en switch i stereobänken eftersom jag behöver nät till TV, bluray, satellitmottagare, mediaspelare)
En dosa för ett envägsuttag (därefter ett grenuttag med blixtskydd etc monterad i stereomöbeln).
En dosa där antenn kommer in till mottagaren, direkt från parabol utan kontakter annat än i ändarna.
En dosa där HDMI till TV från blåray, mottagare, mediaspelare och tillfälligt inkopplade prylar dras upp bakom TVn i en kanal.
8 dosor.
Funkar det i rummet kan man ju lägga till minst två dosor för sidohögtalare.
Jag gjorde såhär:
Fyra dosor för fast kablage till fram/bak/höger/vänster högtalare. Eljo täcklock som jag monterat polplintar på.
En dosa för nätverk (bli en switch i stereobänken eftersom jag behöver nät till TV, bluray, satellitmottagare, mediaspelare)
En dosa för ett envägsuttag (därefter ett grenuttag med blixtskydd etc monterad i stereomöbeln).
En dosa där antenn kommer in till mottagaren, direkt från parabol utan kontakter annat än i ändarna.
En dosa där HDMI till TV från blåray, mottagare, mediaspelare och tillfälligt inkopplade prylar dras upp bakom TVn i en kanal.
8 dosor.
Funkar det i rummet kan man ju lägga till minst två dosor för sidohögtalare.
Måste ramen/knappen där sitta rakt över brytaren/dosan?el_richard skrev:
Finns väl ingen dosa som sitter så långt från dörrfodret att det funkar? Den såg ju jätte-fläskig ut den där :O
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
Hur ser ni egentligen att Merten-brytaren är större än andra brytare? Står det några mått någonstans eller? Vad missar jag??
//Patrik
//Patrik
JUMBO brytaren ca 20 cm bred... den är helt sjuk...