Bezt skrev:
Borde vara denna strömställare.
[länk]
Men jag förstår inte om det är bara vippa och ramen eller om insatsen finns med.
Annars någon av dessa:
[länk]
och
[länk]
Förstår inte heller.

Men den är tuff. Kanske blir en sån i lillgrabbens rum.

Tack Bezt!

Ser det fel ut med denna strömställare om övriga huset har Eljo trend strömställare och eluttag?

MagnusSt skrev:
Tack Bezt!

Ser det fel ut med denna strömställare om övriga huset har Eljo trend strömställare och eluttag?
Inte om du har den i ett fåtal rum...

Tiger79 skrev:
Inte om du har den i ett fåtal rum...

Skulle bara vara i lillgrabbens rum isåfall, tycker den var rolig.

Då kommer det att se fint ut.

Rikard Ågren skrev:
Dubbla trevägsuttag i en 2x2 matris borde ju bli bra
Ja, vill man bara ha vägguttag så borde ju det bli snyggast. Det känns lite som att det nästan bara är fantasin som sätter gränserna när det kommer till Exxact.

//Patrik

En 3X18 M normkapsling fylld med envägsuttag kanske? :P

Glufsglufs skrev:
En 3X18 M normkapsling fylld med envägsuttag kanske? :P
Med dörr. :cool::rolleyes:

//Patrik

Patrik_Hed skrev:
Med dörr. :cool::rolleyes:

//Patrik

d^_^b

250 kr ink.moms kostar den stora, Merten

DEn monteras över en infälld apparat dosa, tänk på att avståndet till dörrfodret inte kan vara för litet...

MagnusSt skrev:
Skulle bara vara i lillgrabbens rum isåfall, tycker den var rolig.
klart grabben ska ha en sådan...:wow:

Funderar ni över vad ni behöver för hål i väggen?

Jag gjorde såhär:

Fyra dosor för fast kablage till fram/bak/höger/vänster högtalare. Eljo täcklock som jag monterat polplintar på.
En dosa för nätverk (bli en switch i stereobänken eftersom jag behöver nät till TV, bluray, satellitmottagare, mediaspelare)
En dosa för ett envägsuttag (därefter ett grenuttag med blixtskydd etc monterad i stereomöbeln).
En dosa där antenn kommer in till mottagaren, direkt från parabol utan kontakter annat än i ändarna.
En dosa där HDMI till TV från blåray, mottagare, mediaspelare och tillfälligt inkopplade prylar dras upp bakom TVn i en kanal.

8 dosor.

Funkar det i rummet kan man ju lägga till minst två dosor för sidohögtalare.

el_richard skrev:
250 kr ink.moms kostar den stora, Merten

DEn monteras över en infälld apparat dosa, tänk på att avståndet till dörrfodret inte kan vara för litet...
Måste ramen/knappen där sitta rakt över brytaren/dosan?

Finns väl ingen dosa som sitter så långt från dörrfodret att det funkar? Den såg ju jätte-fläskig ut den där :O

Hur ser ni egentligen att Merten-brytaren är större än andra brytare? Står det några mått någonstans eller? Vad missar jag??

//Patrik

JUMBO brytaren ca 20 cm bred... den är helt sjuk...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.