8 508 läst ·
48 svar
9k läst
48 svar
Gigantiskt eluttag från arga snickaren
Sida 1 av 4
Såg ett eluttag som hade kunnat ordna upp ormboet bakom TVn i Arga Snickaren. Eluttaget hade minst två fullstorleks uttag och säkert 5-6 st för platta ojordade kontakter.
Hittade ingen hänvisning på deras hemsida och jag tror de kallade det för "moduluttag".
Var hittar jag ett sånt ?
Hittade ingen hänvisning på deras hemsida och jag tror de kallade det för "moduluttag".
Var hittar jag ett sånt ?
Såg inte avsnittet själv men jag hittade bara med 4 st.4x Klass II
och strömbrytaren Jumbo M-Smart "The big switch"
och strömbrytaren Jumbo M-Smart "The big switch"
Redigerat:
Vilket avsnitt är det? Finns ju inköpslistor på http://kanal5.se/argasnickaren
The Big Switch var den jag tänkte på, vore ball i pojkens rum. Ngn som vet om man kan handla i sverige? Installeras den i vanlig dosa? Om man beställer från .de är den då godkänd och fungerande här i Sverige?
Den där listan verkar vara lite grov, T.ex hittar jag inget på schneiders hemsida om "The big Switch" fast det står schneider på arga snickarens lista. Men om jag googlar namnet får jag fram strömställaren hos tillverkaren Merten, uttaget kanske kommer därifrån också?
Div uttag: Vad är det du ska ha som är så speciellt där bakom?MasMats skrev:
Antenn är bara dumt att kontaktera pga dämpningen.
Polplintar för högtalare (med fast kablage i väggen) går utmärkt att fixa med platta täcklock i ramarna.
HDMI är inget man vill skarva med kontaktdon.
Nätverkt behövs förstås och då finns ju standard eljoprylar för ramarna.
Mathias S:
Minnesbilden från programmet är ju inte helt solklar, såg framför mig att detta var guds gåva till kabelhärvan där bakom.men vill minnas att det var nätverksuttag och både jordade och ojordade uttag. Tänkte i min obillning att det kanske också var nåt/några HDMI uttag el liknande, antenn likaså. Förstår på dig att det inte är så smart att skarva dessa HDMI i en kontakt, så då faller ju det på sin egen orimlighet, klokt. Det kan ju till o med jag förstå nu med ett resonemang på skärmen.
Ditt koncept Mathias med multiramarna verkar kunna erbjuda nåt liknande, och förmodligen till ett rimligare pris dessutom.
Minnesbilden från programmet är ju inte helt solklar, såg framför mig att detta var guds gåva till kabelhärvan där bakom.men vill minnas att det var nätverksuttag och både jordade och ojordade uttag. Tänkte i min obillning att det kanske också var nåt/några HDMI uttag el liknande, antenn likaså. Förstår på dig att det inte är så smart att skarva dessa HDMI i en kontakt, så då faller ju det på sin egen orimlighet, klokt. Det kan ju till o med jag förstå nu med ett resonemang på skärmen.
Ditt koncept Mathias med multiramarna verkar kunna erbjuda nåt liknande, och förmodligen till ett rimligare pris dessutom.