Har du laminatsidan upp eller ner när du sågar?

Varför inte sätta en fyrkantsprofil 22*22mm på högkant och skippa gerningen på 45 grader, kapa 90 istället med profilerade eller raka stående hörn, kanske i någon färg som bryter av laminatet.

• Gilla
JohanLun
  • Laddar…
Oj här blev mycket tips och hjälp. Tack för det!
KOW. Det måste vara flawless! Inte så kul sen när man krälar runt på golvet på fyllan och märker att alla jävla socklar har urflisningar. Det kan ju döda vilken fest som helst ;)

Jag blir nu kluven om jag verkligen ska gera. Inte för jag tror att någon kommer sitta med skor vid köks ön men även utan skor kan nog hörnet skadas. Jag håller med att de verkar bli väldigt känsligt område.
Dock är jag mest nojig nu att geren kommer att garanterat gäspa. Då sockeln sitter bara med sockel fästen som man trycker fast i sockelbenen. Och det är än värre än en urflisning.
Någon form av list kanske är vägen att gå..
Även om jag är inte så sugen att han den i annan färg. Smältlist i den lamineringen verkar inte kökslevernarören ha.

Sockeln har laminering på alla sidor förutom på kortändarna. Funderar på om man ska kunna pilla bort lamineringen på kanterna på min spillbit och limma fast på kortändarna.
Och köra 90 hörn istället.

Redigerat:
En katalog bild på våran köksö. Verkar vara gerat.

Modernt kök med köksö i träfinish, vita skåp och rostfritt stål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

J
TotalControl skrev:
En katalog bild på våran köksö. Verkar vara gerat.

[bild]
eller photoshoppat / datorgenererat? ;)

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
P
TotalControl skrev:
.....
Sockeln har laminering på alla sidor förutom på kortändarna. Funderar på om man ska kunna pilla bort lamineringen på kanterna på min spillbit och limma fast på kortändarna.
Och köra 90 hörn istället.
Det är inte så att dom säljer laminatbitar som går att värma på?
Till och med IKEA har ju så

Jag har bestämt mig att gera. Bild på resultatet kommer i morgon. Testade offer tricket. Blev ett bra snitt.

• Gilla
xibeca
  • Laddar…
P
Hur gick det?

Ah sorry glömde att följa upp. Jag gerade enligt offer tricket och det blev väldigt bra. Var en del mätande och trixande att få den helt utan spalt /glipa . Men sen under plasten i kartongerna så låg ju det självklart en socklelände med laminering runt om :) Så det var bara att slänga upp den efter jag kapade bort geren...
Men offer tricket var förjävla bra tips för att slippa urflisning! Så tack för den.

Bild
Ljus trägolv och köksinredning med vit stol och skåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
PappasHammare
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.