5 499 läst ·
24 svar
5k läst
24 svar
Gera kökssockel utan urflisning. Hur?!
Oj här blev mycket tips och hjälp. Tack för det!
KOW. Det måste vara flawless! Inte så kul sen när man krälar runt på golvet på fyllan och märker att alla jävla socklar har urflisningar. Det kan ju döda vilken fest som helst
Jag blir nu kluven om jag verkligen ska gera. Inte för jag tror att någon kommer sitta med skor vid köks ön men även utan skor kan nog hörnet skadas. Jag håller med att de verkar bli väldigt känsligt område.
Dock är jag mest nojig nu att geren kommer att garanterat gäspa. Då sockeln sitter bara med sockel fästen som man trycker fast i sockelbenen. Och det är än värre än en urflisning.
Någon form av list kanske är vägen att gå..
Även om jag är inte så sugen att han den i annan färg. Smältlist i den lamineringen verkar inte kökslevernarören ha.
Sockeln har laminering på alla sidor förutom på kortändarna. Funderar på om man ska kunna pilla bort lamineringen på kanterna på min spillbit och limma fast på kortändarna.
Och köra 90 hörn istället.
KOW. Det måste vara flawless! Inte så kul sen när man krälar runt på golvet på fyllan och märker att alla jävla socklar har urflisningar. Det kan ju döda vilken fest som helst
Jag blir nu kluven om jag verkligen ska gera. Inte för jag tror att någon kommer sitta med skor vid köks ön men även utan skor kan nog hörnet skadas. Jag håller med att de verkar bli väldigt känsligt område.
Dock är jag mest nojig nu att geren kommer att garanterat gäspa. Då sockeln sitter bara med sockel fästen som man trycker fast i sockelbenen. Och det är än värre än en urflisning.
Någon form av list kanske är vägen att gå..
Även om jag är inte så sugen att han den i annan färg. Smältlist i den lamineringen verkar inte kökslevernarören ha.
Sockeln har laminering på alla sidor förutom på kortändarna. Funderar på om man ska kunna pilla bort lamineringen på kanterna på min spillbit och limma fast på kortändarna.
Och köra 90 hörn istället.
Redigerat:
P
PappasHammare
Medlem
· Skåne län
· 2 301 inlägg
PappasHammare
Medlem
- Skåne län
- 2 301 inlägg
Det är inte så att dom säljer laminatbitar som går att värma på?TotalControl skrev:
Till och med IKEA har ju så
Jag har bestämt mig att gera. Bild på resultatet kommer i morgon. Testade offer tricket. Blev ett bra snitt.
Ah sorry glömde att följa upp. Jag gerade enligt offer tricket och det blev väldigt bra. Var en del mätande och trixande att få den helt utan spalt /glipa . Men sen under plasten i kartongerna så låg ju det självklart en socklelände med laminering runt om
Så det var bara att slänga upp den efter jag kapade bort geren...
Men offer tricket var förjävla bra tips för att slippa urflisning! Så tack för den.
Men offer tricket var förjävla bra tips för att slippa urflisning! Så tack för den.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Kan man redigera inlägg utan att det syns?
Information & Feedback -
Automatsäkring gick. Började fungera efter ett dygn utan någon åtgärd?
El -
Relä som reagerar på en slutande krets
El -
Brandvarnare som är ihopkopplade och kan skicka sms och givetvis går åtminstone på 4G nät? Obs utan abbonemang ska fungera med kontantkort.
Villalarm & Hemautomation -
Ftx utan bygglov - hur agera?
Ventilation