1 684 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Genomgående rör i golv
Hej
Vi har köpt en villa byggd 1991 med badrum på nedre plan och gästtoa med dusch på plan ovan nedre badrummet . Det är plast matta i båda två och det är vattenburen golvvärme i båda .
I båda är det rör som kommer ut i golvet .
Vi tänkte lyfta plastmattorna och sätta in klinker istället , måste vi flytta ut rören så dem kommer in genom väggen ?
Tack i förhand
Vi har köpt en villa byggd 1991 med badrum på nedre plan och gästtoa med dusch på plan ovan nedre badrummet . Det är plast matta i båda två och det är vattenburen golvvärme i båda .
I båda är det rör som kommer ut i golvet .
Vi tänkte lyfta plastmattorna och sätta in klinker istället , måste vi flytta ut rören så dem kommer in genom väggen ?
Tack i förhand
Måste å måste... men ett så gammalt badrum hade jag gjort om så det blir godkänt enligt säkert vatten och bkr om man ändå planerar en renovering. T ex är golvbrunnen på gränsen till för gammal. Rören som kommer upp ser jag inte som d största problemet.
Men ni kan också lägga klinker på plastmattan om den är okej.
Ta dit nån som kan det här för att titta på era alternativ/kostnaden.
T Tjrex skrev:Måste å måste... men ett så gammalt badrum hade jag gjort om så det blir godkänt enligt säkert vatten och bkr om man ändå planerar en renovering. T ex är golvbrunnen på gränsen till för gammal. Rören som kommer upp ser jag inte som d största problemet.
Tack för ditt svar.
Ska flytta in i oktober , så kan jag ta bilder på det hela.
Badrummet är jättefin , ända anmärkning från besiktnings mannen var att golvbrunn är äldre likväl tätskikt .
Dem flesta skulle troligtvis flytta in och nyttja huset som det är , men dem har inte hen personen i hushållet som måste ha klinker i badrummet för att det är bara så det ska vara .
Så enligt dig skulle man kunna använda plastmatta som underlag och tätskikt och komma undan billigare på det sättet ?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 172 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 172 inlägg
Om det blir en vattenskada idag så kommer det nog inte att bli just några pengar från försäkringsbolaget eftersom det är så gammalt (stora åldersavdrag) och att sätta klinker på mattan förändrar ju inte det. Men vill man kunna få normal ersättning från försäkringsbolaget så får man göra om helt och hållet och uppfylla dagens krav.S Sigge88 skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Rörmokaren vill bila upp min avloppsbrunn. Klarar sig golvvärmen?
Badrum -
Rör upp i badrumsgolv brf:s ansvar vid renovering
Badrum -
Rörmokaren glömde stänga vattnet, golvet måste rivas upp
Frågor om juridik och fastighetsrätt -
Badrumsrenovering med byte av golvbrunn, behöver jag byta avloppsrör ?
Vatten & Avlopp -
Golvlist vattenrör
Golv