Hej,
Noterade att plåten till imkanalen går under ena takpannan och över den andra takpannan.
Antar att plåten ska ligga under båda takpannorna?
Ser ut som att det inte ens går att få in plåten under den andra takpannan men jag kanske har fel.
Noterade att plåten till imkanalen går under ena takpannan och över den andra takpannan.
Antar att plåten ska ligga under båda takpannorna?
Ser ut som att det inte ens går att få in plåten under den andra takpannan men jag kanske har fel.
De gamla varianterna jag sett på stospanna har ofta legat under båda sidopannorna. Men ofta har passformen varit ganska dålig och pannorna runtomkring stosen har inte legat stumt mot underlaget.
Jag och många plåtslagare med mig har gjort en stospanna som till stor del efterliknar en vanlig takpanna.
Viktigt är att man är noga med lutningen när man gör själva röret, annars blir det som i ts fall där ena sidan lyfter från underlaget.
Såhär ser min dubbelpannevariant ut:
Jag och många plåtslagare med mig har gjort en stospanna som till stor del efterliknar en vanlig takpanna.
Viktigt är att man är noga med lutningen när man gör själva röret, annars blir det som i ts fall där ena sidan lyfter från underlaget.
Såhär ser min dubbelpannevariant ut:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara