Jag sågade i en liten bit som högg och klappade till ena anhållet så att det blev lite snett. Nästan en millimeter. Jag har försökt knacka det rätt igen, men det går snart tillbaka. Jag är rädd att banka för mycket på anhållet så att det bryts av. Jag hittade också någon skruv på undersidan, men jag lyckades inte använda den att ställa in anhållet med.

Någon som råkat ut för och rättat till samma problem?

Om jag minns rätt justeras GCM8:at genom att man lossar hela anhållet (typ fyra skruvar) och sedan skruvar fast det igen 90 grader mot klingan. bygga_bo här på forumet har postat en ypperlig guide för att få till de 90 graderna utan en massa trixande.

Oavsett vad så banka för allt i världen inte på aluminiumanhållet, det är ett bra sätt att antingen få det skevt permanent eller att knäcka det!

ok, tack

Jag behövde inte fundera på detta då jag small anhållet vid mitt hugg. Bara att räkna fingrarna (jo de fanns kvar) och köpa ett nytt anhåll.

Givetvis fullkomligt idiotiskt att försöka såga till en kort gren (som inte helt låg intill anhållet) som grabben skulle ha som leksaker för att kunna lassa och lossa...

Min olyckshändelse var också rent slarv och dumhet.

tack

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.