Hej
För ca 6 åren så byte jag GavelspetsHej och vindskivor på mitt hus och då målades allt med demidekk och Jotun efter konstens alla regler. Nu 6 år senare så kan man se på söder sidan att yttre plankens sida (den hyvlade sidan) att det ser ut som träet har delat sig så man ser igenom färgen. Va nere hos färghandlaren som kom hit och tittade på panelen enligt honom så har inte grundoljan sugits in i träet för att det är hyvlat och inte räfflat och därför har färgen inte satt sig riktig. Har något litet färg släpp mitt på något plank också. Jag tycker detta låter helt otroligt och att det skulle komma efter 6 år? panel ser också väldigt torr ut också men det trodde jag bara va för att det är en söder sida.
Någon som har en bra ide?
För ca 6 åren så byte jag GavelspetsHej och vindskivor på mitt hus och då målades allt med demidekk och Jotun efter konstens alla regler. Nu 6 år senare så kan man se på söder sidan att yttre plankens sida (den hyvlade sidan) att det ser ut som träet har delat sig så man ser igenom färgen. Va nere hos färghandlaren som kom hit och tittade på panelen enligt honom så har inte grundoljan sugits in i träet för att det är hyvlat och inte räfflat och därför har färgen inte satt sig riktig. Har något litet färg släpp mitt på något plank också. Jag tycker detta låter helt otroligt och att det skulle komma efter 6 år? panel ser också väldigt torr ut också men det trodde jag bara va för att det är en söder sida.
Någon som har en bra ide?
Ugh!
Målade du tre lager färg på den hyvlade ytan?
För så här säger produktdatabladet. Nu hade du nog målat med optimal misstänker jag.
MELLANSTRYKNING/SLUTSTRYKNING:
Nytt hyvlat trä: 3 strykningar DEMIDEKK ULTIMATE
Tidigare behandlat och ohyvlat trä: 2 strykningar DEMIDEKK ULTIMATE
Målade du tre lager färg på den hyvlade ytan?
För så här säger produktdatabladet. Nu hade du nog målat med optimal misstänker jag.
MELLANSTRYKNING/SLUTSTRYKNING:
Nytt hyvlat trä: 3 strykningar DEMIDEKK ULTIMATE
Tidigare behandlat och ohyvlat trä: 2 strykningar DEMIDEKK ULTIMATE
Redigerat:
det stämmer bara målat 2 gånger. färg affären sa inget om 3 gånger men då är det som jag trodde bara att måla igen.
ja vilken sida skall du annars ha utåt? det jag pratar om är den sidan som är 22 mm
22 mm, de vill säga 2,2 cm är det där det har spruckit alltså på "tjocken". Hittar inget bättre ord, den sidan är ju hyvlad såklart. Bara så jag förstår rätt.
helt rätt
Kan du inte ta en bild, för jag blir inte klok på det hela. Med den bilden jag får i huvudet så undrar jag hur du kan se det ens. Så jag behöver nog en bild för att hjälpa mig på traven.
Snygg bild.
Kan även vara så att du lagt på för lite färg,
Oavsett vad så är du nog rökt vad det gäller reklamation, eftersom du bara har två lager färg på. Men se om du kan snacka med samma butik igen. Nästa gång du skall måla om så måste du ju ändå köpa 50% mer färg för en tredje strykning, du kanske kan göra en bra deal med affären.
Personligen så hade jag gett det hela en chans till, jag hade målat "skarvarna" rakt över ett varv till, sedan gett hela fasaden den tredje strykningen som föreskrivs.
Kan även vara så att du lagt på för lite färg,
Oavsett vad så är du nog rökt vad det gäller reklamation, eftersom du bara har två lager färg på. Men se om du kan snacka med samma butik igen. Nästa gång du skall måla om så måste du ju ändå köpa 50% mer färg för en tredje strykning, du kanske kan göra en bra deal med affären.
Personligen så hade jag gett det hela en chans till, jag hade målat "skarvarna" rakt över ett varv till, sedan gett hela fasaden den tredje strykningen som föreskrivs.
Redigerat:
Nu har du rätt sida utåt, så glöm det med 50% mer färg, du behöver bara lite mer än tidigare.
men likväl hade jag strukit fasaden igen som jag beskrev ovan.
vilken sids skulle jag haft utåt innan då? läser du inte vad som skrivs?
Du har fortfarande rätt sida ut, du har förmedlat vilken del av brädan där färgen betedde sig mysko. Jag hade en sinnesbild i mitt huvud, sen när jag såg bilden så såg jag inte problemet först, då trodde jag du menade mitt på brädan. Därav mitt första svar. Men sen såg jag att det är på "tjocken" du har problem.
Hatar att skriva från telefon.
Jag står ändå fast vid att måla en gång där det är problem, sen stryk hela gaveln när det torkat så borde det hålla lika länge till eller längre.
Hatar att skriva från telefon.
Jag står ändå fast vid att måla en gång där det är problem, sen stryk hela gaveln när det torkat så borde det hålla lika länge till eller längre.
presics det som är gjort och fick en burk färg av färg handlaren nästan gratis.
Klicka här för att svara