24 916 läst ·
153 svar
25k läst
153 svar
Gästtoan får sig en renovering!
Ofint vet ja la inte, men har ingen aning i dagsläget! Ska göra en sammanställning av allt när jag är färdig tänkte jag, både tid och budget så kan jag publicera dåmexitegel skrev:
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Klart vi måste få se!
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Smidigt handfat! Ser rymligt ut för att vara så litet.
Det är det absolutChrissofsweden skrev:
Får se hur det blir med toastolen på plats också! Vi är lite kluvna om vi ska ställa den rakt mot bakre väggen eller om den ska följa väggen till höger (den väggen är inte rak, utan toan blir lite smalare ju längre in man kommer)
Tyvärr fick vi inte monterat toastolen igår då röris hade råkat beställa fel vinkel, så det blir i nästa vecka
Nu tar jag helg så kommer inte göra nånting! Möjligen lite på söndag men annars blir det dött här! Måste vila lite också
Hej gubbar och gummor!
Bara för att jag inte uppdaterat här så ska ni inte gå och tro att ingenting blir gjort!
Taket har fått slutspacklingen, blivit målat och fogat och ventilationen har hittat hem. Det lilla hålet ni ser i väggen är för att jag knackat bort lite fog då fästmassan lös igenom där, så det ska bara bättras till
Och den lilla färgen som kommit på kaklet ska skrapas bort!
Strömbrytare på plats.
Och likaså lampan, vet dock inte om jag satt den uppånerpå?
Edit: Har nu kollat på de gamla bilderna och den sitter mycket riktigt uppåner... får fixa imorgon! :x
Och till sist så har elementrören äntligen fått sig lite ny färg! Körde med spray för att få ett så jämnt resultat som möjligt.. får la se hur bra det blir imorgon
På lördag kommer stolen sättas in, så det är egentligen bara den och en spegel som saknas nu!
Det var allt för mig idag, på återseende! Och jag har inte glömt av att göra sammanställningar
Bara för att jag inte uppdaterat här så ska ni inte gå och tro att ingenting blir gjort!
Taket har fått slutspacklingen, blivit målat och fogat och ventilationen har hittat hem. Det lilla hålet ni ser i väggen är för att jag knackat bort lite fog då fästmassan lös igenom där, så det ska bara bättras till
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Strömbrytare på plats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och likaså lampan, vet dock inte om jag satt den uppånerpå?
Edit: Har nu kollat på de gamla bilderna och den sitter mycket riktigt uppåner... får fixa imorgon! :x
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och till sist så har elementrören äntligen fått sig lite ny färg! Körde med spray för att få ett så jämnt resultat som möjligt.. får la se hur bra det blir imorgon
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
På lördag kommer stolen sättas in, så det är egentligen bara den och en spegel som saknas nu!
Det var allt för mig idag, på återseende! Och jag har inte glömt av att göra sammanställningar
Redigerat:
Så, då var elementrören klara! Skönt att slippa se dem pissgula 
Imorgon sätts som sagt wc stolen in, spegel har valts ut men inte inhandlats än.
Så bortsett från det så är jag klar! Dörrfoder får vänta en liten stund till då sambon min började snacka om att byta ut alla fanerdörrar mot vita istället så lugnar mig lite med det tills vi vet hur det blir med det
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Imorgon sätts som sagt wc stolen in, spegel har valts ut men inte inhandlats än.
Så bortsett från det så är jag klar! Dörrfoder får vänta en liten stund till då sambon min började snacka om att byta ut alla fanerdörrar mot vita istället så lugnar mig lite med det tills vi vet hur det blir med det
Bra där! Blev kalasbra!
Jag har funderat på att kakla vår relax som är kanske 10 kvm, men känner mig lite osäker nu när du skrivit att du nog inte kommer göra om det... Känner du fortfarande så eller har du mjuknat lite nu när det gått några dagar?
Jag har funderat på att kakla vår relax som är kanske 10 kvm, men känner mig lite osäker nu när du skrivit att du nog inte kommer göra om det... Känner du fortfarande så eller har du mjuknat lite nu när det gått några dagar?
Har man gott om tid på sig så absolut! Tyckte det var enklare att klinkra då man kan blanda fästmassan lösare vilket gör den betydligt mycket mer lättarbetad, nära på flytspackel konsistenstobbbias skrev:
Men jo, jag hade nog kunnat tänka mig att göra det igen! Hade man haft bättre förutsättningar och helt jämna väggar vilket jag inte hade så tror jag att det varit lättare och gått snabbare! Så med ett bra underarbete absolut
En del av det jag skrivit tidigare grundade dig delvis i att det tar så sjukt mycket längre tid än man tror och att nästa projekt som ska kallas här hemma är det enda badrummet och där har jag helt enkelt inte tid till att stå och kakla i 3 veckor
Så har du tid på dig, vilket du troligen har iomed att det är en relax, absolut gör det själv
Till er andra, stort tack!
Jag vet.. det är därför jag vill ha kvar demJonatan79 skrev:
Det som gör att jag väger över lite är att vi har moderniserat lite mer än vad grundtanken var, även om jag ändå gillar att dörrarna knyter an till ursprunget i 60-talet.
Sen även att vissa dörrar inte är så genomtänkt placerade/hängda, bla dörren till badrummet som är vänsterhängd och öppnar så att den är ivägen för dörrhålet till vårt sovrum.
Lite småsaker alltså
Redigerat:


