24 919 läst ·
153 svar
25k läst
153 svar
Gästtoan får sig en renovering!
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Du är inte rädd för att det bara blir kallt där inne om du bara tar uteluft?
Annars är väl praxis att man tar tilluften i vardags-/sovrum och frånluft i badrum/kök? Men du kanske har ett helt annat syfte?
Funderade även lite på eventuellt kallras bakom toaletten på vintern då jag inte såg några rör för element där. Vore ju trist om du får köra med frigolitsits 
Elementet sitter i hörnet bredvid WC-stolen, tittar du igen så kommer du se dem
Jo varmt brukar det i regel inte vara på toaletten. Vet faktiskt inte varför det är konstruerat på detta viset, men huset är byggt med en tilluft i ytterväggen och en frånluft uppe vid taket. Det positiva är att även om man sketet redigt illa så är doften borta efter bara någon minut
Anledningen till varför jag behåller denna lösningen istället för att göra en luftspalt vid dörren och täppa igen hålet i väggen är dels för den goda cirkulationen men även för att jag har planer på att montera FTX i huset längre fram och då skita i att inkludera denna toaletten i systemet då det blivit för krångligt att dra dit rör. Så det blir ett litet självförsörjande utrymme
Jo varmt brukar det i regel inte vara på toaletten. Vet faktiskt inte varför det är konstruerat på detta viset, men huset är byggt med en tilluft i ytterväggen och en frånluft uppe vid taket. Det positiva är att även om man sketet redigt illa så är doften borta efter bara någon minut
Anledningen till varför jag behåller denna lösningen istället för att göra en luftspalt vid dörren och täppa igen hålet i väggen är dels för den goda cirkulationen men även för att jag har planer på att montera FTX i huset längre fram och då skita i att inkludera denna toaletten i systemet då det blivit för krångligt att dra dit rör. Så det blir ett litet självförsörjande utrymme
Nu ni gubbar, nu har det äntligen hänt lite grejer igen! 
Där ser ni även dosan jag hittade bakom all tapet! Sänkte hålet i kaklet lite för att kunna borra ett runt hål, vill inte behöva skarva och ha mig om jag inte absolut måste
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Där ser ni även dosan jag hittade bakom all tapet! Sänkte hålet i kaklet lite för att kunna borra ett runt hål, vill inte behöva skarva och ha mig om jag inte absolut måste
NU ÄNTLIGEN! Nu är jag äntligen färdig med kaklet! Jag har kommit fram till att i framtiden får proffsen sköta detta när det gäller större projekt 
Resultatet då? Njaaaa.. är inte helt nöjd! Fogarna blir bredare ju längre upp jag kom tack vare ojämna väggar, funderar på att köra med vit fog bara för att kamouflera så mycket som möjligt. Har köpt Manhattan idag men är rädd att den kommer framhäva felen för mycket
Såhär blev det iaf!
Fick slut på det nya kaklet så fick ta gamla plattor över dörren, tror dock inte detta är något man kommer störa sig på då det är så liten yta
Resultatet då? Njaaaa.. är inte helt nöjd! Fogarna blir bredare ju längre upp jag kom tack vare ojämna väggar, funderar på att köra med vit fog bara för att kamouflera så mycket som möjligt. Har köpt Manhattan idag men är rädd att den kommer framhäva felen för mycket
Såhär blev det iaf!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fick slut på det nya kaklet så fick ta gamla plattor över dörren, tror dock inte detta är något man kommer störa sig på då det är så liten yta
Har nu beslutat mig för att det blir vit fog, allt för att dölja mina egna fel
Det är säkert som du säger Björn, att jag kommer se allt och småstöra mig på det samtidigt som det är en del av charmen
Men kan jag minimera störobjekten så kommer jag göra det :wow:
Bilderna luras lite, är så trångt att jag inte kan ta en vettig bild där inneoas skrev:




