24 919 läst ·
153 svar
25k läst
153 svar
Gästtoan får sig en renovering!
Låt oss hoppas på det
fogarna imellan diffar lite på sina ställen då kaklet inte är exakt lika stora. Sen är inte väggarna perfekt raka så det ställer också till det lite 
Men lasern är perfekt, för den kalibrerade jag på jobbet innan jag drog igång så den slår ungefär 1mm/10m fel
Men lasern är perfekt, för den kalibrerade jag på jobbet innan jag drog igång så den slår ungefär 1mm/10m fel
Tog mig en liten paus igår men idag var det full rulle ett litet tag iaf. Har ju en sambo här hemma med "manflu" då kvinnor tydligen också kan få det så jag har fått agera kock med mera 
Nå, ni gillar bilder så här kommer en efter dagens bedrift!
Blir förhoppningsvis lite mer gjort imorgon
Nå, ni gillar bilder så här kommer en efter dagens bedrift!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blir förhoppningsvis lite mer gjort imorgon
Haha! Funny things happen... ryggen tyckte la att jobba fysiskt på dagarna och sedan fortsätta hemma inte var någon optimal kombination så den lämnade in lite klagomål.
Så nu ligger man här med en rygg som "låser" sig så fort man rör på sig
Så nu ligger man här med en rygg som "låser" sig så fort man rör på sig
Japp, ryggskottet börjar ge med sig och jag börjar bli redigt rastlös här hemma nu!
Så tog och gjorde lite idag mest för att känna att någonting händer
(men berätta inte för min andra halva.. då dödar hon nog mig
)
Dock upptäckte jag att 2 av paketen (de jag fick beställa i efterhand för att jag köpt för lite) har en helt annan nyans.. så vet inte riktigt hur jag ska lösa detta på ett smidigt sätt! :/
Så tog och gjorde lite idag mest för att känna att någonting händer
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dock upptäckte jag att 2 av paketen (de jag fick beställa i efterhand för att jag köpt för lite) har en helt annan nyans.. så vet inte riktigt hur jag ska lösa detta på ett smidigt sätt! :/
Aj då! Kan du knacka loss och fördela plattorna med den nya nyansen som översta raden/erna mot taket kanske?
Också, om du har möjlighet att använda och fylla upp med nyans 2 uteslutande på en av väggarna, så tror inte att det syns alls. Skillnaden mellan självskuggning på olika väggar i ett rum är ofta stor.
Också, om du har möjlighet att använda och fylla upp med nyans 2 uteslutande på en av väggarna, så tror inte att det syns alls. Skillnaden mellan självskuggning på olika väggar i ett rum är ofta stor.
Kommer sätta den andra bränningen på väggen mittimotbjorn_s skrev:Aj då! Kan du knacka loss och fördela plattorna med den nya nyansen som översta raden/erna mot taket kanske?
Den i taket är ett frånluftsdon och det i väggen är tilluftsdonetHSP skrev:
Ja det glömde jag skriva! Jag trodde det skulle ställa till beskymmer, men jag klarade taket med en cm tror jag. Kan ta en bild på det och lägga upp
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Vart tar den tilluften ifrån?