Hej!

Radhus från 70-talet. Har en gästtoalett med en ful brun plastmatta på golvet. Det finns handfat och toalettstol men ingen golvbrunn. För att snabbt och billigt göra golvet lite roligare funderade jag på att helt enkelt lägga någon form av plastgolv ovanpå.

I tidningen "Allt i hemmet" nr 3 i år finns det ett kort reportage där någon har lagt in en plastmatta från bauhaus kallad "PVC squash" rakt ovanpå ett befintligt klinkersgolv.

Skulle man kunna lägga samma typ av matta ovanpå mitt plastgolv?

Finns det några regler angående våtrum (är det ens ett våtrum?), golvbeläggningar osv att ta hänsyn till? Eller är det bara att klippa och lägga?

Hur fäster man denna typ av matta mot det befintliga golvet? Någon form av dubbelhäftande tejp?

Något mer jag bör fundera över innan jag bestämmer mig för detta alternativ?

Som ni märker är jag helt novis på området, alla tankar emottages tacksamt:)

//daniel
 
Ingen som har några tankar kring detta?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.