Hej.

Jag är på jakt efter en gasolgrill som ska stå på min altan. Har tittat på lite olika och fastnat för en som jag har hittat på Bauhaus som jag tycker verkar vettig till ett bra pris.
Den heter Kingstone Etna och kostar 4995:-. Jag förstår att den inte är lika "bra" som enWeber med samma funktioner men om jag ska köpa en Weber så kommer den kosta minst det dubbla och det är jag inte intresserad av att lägga ut. Vad tror ni? Kan detta vara något att satsa på eller finns det bättre grillar i samma prisklass?

//Kristoffer
 
Hej
Jag köpte en Nexgrill förra året, deras StreamLine Nordic, tror den kostar 3000, är riktigt nöjd med den, Den Kingstone du nämner har jag tyvärr inte sett så kan inte jämföra, men Nexgrillen, funkade perfekt förra året hos oss, och snart ska den få börja jobba igen...
 
Kollade lite på Nexgrills hemsida och de har ju en del intressanta. Någon mer som har erfarenhet av dem?
 
För dom pengarna skulle i alla fall jag köpa en Weber. Nu vet inte jag vad den grillen har för funktioner man inte kan leva utan men jag köpte en sån här http://www.webergrill.se/Weber®-Q™-320-232.aspx och är 100% nöjd och kostade lite mindre än vad du är beredd att betala...
 
Köpte en på harald nyborg för att ha vid stugan och det var rena skiten rent ut sagt.
Kostade ca 3000 tror jag och såg bra ut med lavasten och RF lock mm men blir ju ingen värme i eländet! får nog ta och bygga om regulatorn på gasolflaskan så det blir lite drag i det hela men det ska man väl inte behöva göra när man köper nya grejor..
Jaja som vanligt fick man vad man betalade för antar jag men i detta fallet kan man ju iaf rädda situationen med små medel och måttlig arbetsinsats :) Fast till er som är nervösa för att bygga om gasolanläggningar rekomenderar jag inte att köpa lågprisgrillar..
 
Man ska ha kolgrill!!
 
Micke_vb skrev:
För dom pengarna skulle i alla fall jag köpa en Weber. Nu vet inte jag vad den grillen har för funktioner man inte kan leva utan men jag köpte en sån här [länk] och är 100% nöjd och kostade lite mindre än vad du är beredd att betala...
Jag håller med! Webers Q-serie är ytterst bra. Har inget att klaga på vad gäller kvalitén. Dessutom är jag inte direkt förtjust i monstergrillar av typen mini-kök.
Och ni som hojtar "Det ska vara kolgrill" måste förstå att det i vissa fall inte fungerar. Jag bor i staden och hos oss är det endast gasol- eller elgrill som är godkänt.
Och jo, kolgrillat är fint det med.
 
Tossegubbe skrev:
Köpte en på harald nyborg för att ha vid stugan och det var rena skiten rent ut sagt.
Kostade ca 3000 tror jag och såg bra ut med lavasten och RF lock mm men blir ju ingen värme i eländet! får nog ta och bygga om regulatorn på gasolflaskan så det blir lite drag i det hela men det ska man väl inte behöva göra när man köper nya grejor..
Jaja som vanligt fick man vad man betalade för antar jag men i detta fallet kan man ju iaf rädda situationen med små medel och måttlig arbetsinsats :) Fast till er som är nervösa för att bygga om gasolanläggningar rekomenderar jag inte att köpa lågprisgrillar..
Jag har samma problem med min Nexgrill Combo.
Dåligt drag i gasolen!
Vad kan man göra för att öka på gasolflödet?
 
Weber Q-serie! Har själv en Q220 (hög Q200) som är superbra. 10 personer har utfodrats samtidigt med den. Q3xx är modellen större.
Otroligt smidig att flytta omkring med tillhörande kärra (det behövs när det blåser från olika håll) och tar ingen plats i bakluckan på bilen eftersom allt går allt fälla ihop.
 
Redigerat:
snillefille skrev:
Jag har samma problem med min Nexgrill Combo.
Dåligt drag i gasolen!
Vad kan man göra för att öka på gasolflödet?
Byt reduceringsventilen till en med större flöde. Det är den delen som sitter närmast gasflaskan. Ej godkänt, men det finns rejält med säkerhetsmarginaler så satsa på 20-25% mer flöde.
 
petersson79 skrev:
Man ska ha kolgrill!!
...och hår på ryggen. :D
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.