Gasol eller kol Grill

  • Antal röster
    468
Snabbt väldigt snabbt!!

Norrl.
 
Ni som har ägt en Weber-grill ett tag och har köpt på er lite tillbehör-vilken butik är den bästa för detta? Bästa pris och lev.villkor?
 
petersson79 skrev:
Ni som har ägt en Weber-grill ett tag och har köpt på er lite tillbehör-vilken butik är den bästa för detta? Bästa pris och lev.villkor?
Netonnet har mycket till bra priser nu. Lindarn kör ju 20% på alla tillbehör nu vid köp av grill vilket ger mycket bra priser. Själv köpte jag till skorstenständaren samt grillvanten den långa från Weber. Båda är riktigt rejäla och rekommenderas. Bra med Webers grillvante förövrigt är att den är sydd lite speciellt kring greppet vilket gör det lättare att greppa en skorstenständare tex. Överlag osar Weber grillen KVALITE d^_^b
 
Får ta en kik på vad för leksaker man kan tänkas "behöva" nu när skattepengen kommer...

Var man än läser så berömmer alla Webers briketter, var kan man få tag på dessa i GBG-trakten? Med tanke på priserna på Webers andra grejer som ibland känns lite väl "namn-prissatta" så är väl dom snordyra eller?
 
Apropå briketter... såg att Netonnet hade: 4st 2.5kg påsar för 99kr... det är ju inte Weber briketter men i alla fall....bra pris är det ju....
 
K-Rauta (iaf i Mölndal) har samma pris just nu på Landmanns briketter, tycker dom är helt ok.
 
Veritas skrev:
Apropå briketter... såg att Netonnet hade: 4st 2.5kg påsar för 99kr... det är ju inte Weber briketter men i alla fall....bra pris är det ju....

10kg weber kostar 119 på hornbach i fittja, lika mycket som landmanbrikette. För egen del blir jag dock bara förbannad på weberbrickorna för dom går inte att tända med min eltändare.
 
MathiasS skrev:
10kg weber kostar 119 på hornbach i fittja, lika mycket som landmanbrikette. För egen del blir jag dock bara förbannad på weberbrickorna för dom går inte att tända med min eltändare.
119kr är ju inte alls dumt...trodde de skulle vara betydligt dyrare
 
MathiasS skrev:
10kg weber kostar 119 på hornbach i fittja, lika mycket som landmanbrikette. För egen del blir jag dock bara förbannad på weberbrickorna för dom går inte att tända med min eltändare.
Just det, det är det som är finessen, går bara att tända i skorstenständare. Men vilken glöd, helt outstanding och varmt så det skriker. Bästa brickettern vid indirekt grillning.
 
Går det att grilla med Weber-briketterna flera gånger? Jag menar om man bara grillar några karrékotletter och majs tex så tar ju inte det så lång tid och då blir det ju mycket kvar av briketterna när man stänger lufttillförseln i grillen och det slocknar.
 
ja det gör det. Själv kör jag oftast med bricketter från OKQ8 och dom funkar också bra två gånger.
 
Ja, att "vanliga" briketter fungerar 2 ggr det vet jag. Men Webers? Andra gången borde det väl fungera bättre med tändvätska då de borde vara lite porösare när det brunnit 1 gång redan, eller?
 
webers är så täta att dom funkar bättre än andra gång nr 2. Det är väl själva poängen med dom eftersom dom i övrigt bara är jobbiga.
 
Jag tänder mina briketter med gasol, funkar kanon. men det går även att tända dom med t-vätska (ja det är weberbriketter)

Precis som någon påpekar så slänger man givetvis på locket direkt när man är klar och stryper på så sätt syret och glöden dör ut. Nästa gång är det bara att köra igen, jag brukar dock fylla på lite briketter (använder brikettkorgar och dom är GULD värda)
 
Nej fy inga stålgaller här inte, gjutjärn ska dom vara av för att behålla grillaromerna ;)
Sådana dära rostfria runda pinnar ska man ha i kylskåpet eller möjligtvis i ugnen men inte på en riktig grill inte ;) (vare sig det är gasol eller kol)


petersson79 skrev:
Nä, inte på nytt galler på en ny dyr grill är det kanske inte att rekommendera, men det fungerar iaf.

Tossegubbe// mätta ett stålgaller? Tror jag knappast går, det är ju en blank yta och kan väl knappast jämföras med en gjutjärnpanna...

Är det bara tillräckligt varmt gallret så fastnar det inte så jättefarligt, och försök inte dra bort köttet. Det kommer att lossna av sig självt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.