65 251 läst ·
340 svar
65k läst
340 svar
Gasol eller kol grill??
Medlem
· Västra Götaland
· 766 inlägg
Ni som har ägt en Weber-grill ett tag och har köpt på er lite tillbehör-vilken butik är den bästa för detta? Bästa pris och lev.villkor?
Netonnet har mycket till bra priser nu. Lindarn kör ju 20% på alla tillbehör nu vid köp av grill vilket ger mycket bra priser. Själv köpte jag till skorstenständaren samt grillvanten den långa från Weber. Båda är riktigt rejäla och rekommenderas. Bra med Webers grillvante förövrigt är att den är sydd lite speciellt kring greppet vilket gör det lättare att greppa en skorstenständare tex. Överlag osar Weber grillen KVALITE d^_^bpetersson79 skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 766 inlägg
Får ta en kik på vad för leksaker man kan tänkas "behöva" nu när skattepengen kommer...
Var man än läser så berömmer alla Webers briketter, var kan man få tag på dessa i GBG-trakten? Med tanke på priserna på Webers andra grejer som ibland känns lite väl "namn-prissatta" så är väl dom snordyra eller?
Var man än läser så berömmer alla Webers briketter, var kan man få tag på dessa i GBG-trakten? Med tanke på priserna på Webers andra grejer som ibland känns lite väl "namn-prissatta" så är väl dom snordyra eller?
Medlem
· Västra Götaland
· 766 inlägg
K-Rauta (iaf i Mölndal) har samma pris just nu på Landmanns briketter, tycker dom är helt ok.
Veritas skrev:
10kg weber kostar 119 på hornbach i fittja, lika mycket som landmanbrikette. För egen del blir jag dock bara förbannad på weberbrickorna för dom går inte att tända med min eltändare.
Medlem
· Västragötaland
· 870 inlägg
Just det, det är det som är finessen, går bara att tända i skorstenständare. Men vilken glöd, helt outstanding och varmt så det skriker. Bästa brickettern vid indirekt grillning.MathiasS skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 766 inlägg
Går det att grilla med Weber-briketterna flera gånger? Jag menar om man bara grillar några karrékotletter och majs tex så tar ju inte det så lång tid och då blir det ju mycket kvar av briketterna när man stänger lufttillförseln i grillen och det slocknar.
Medlem
· Västra Götaland
· 766 inlägg
Ja, att "vanliga" briketter fungerar 2 ggr det vet jag. Men Webers? Andra gången borde det väl fungera bättre med tändvätska då de borde vara lite porösare när det brunnit 1 gång redan, eller?
Jag tänder mina briketter med gasol, funkar kanon. men det går även att tända dom med t-vätska (ja det är weberbriketter)
Precis som någon påpekar så slänger man givetvis på locket direkt när man är klar och stryper på så sätt syret och glöden dör ut. Nästa gång är det bara att köra igen, jag brukar dock fylla på lite briketter (använder brikettkorgar och dom är GULD värda)
Precis som någon påpekar så slänger man givetvis på locket direkt när man är klar och stryper på så sätt syret och glöden dör ut. Nästa gång är det bara att köra igen, jag brukar dock fylla på lite briketter (använder brikettkorgar och dom är GULD värda)
Nej fy inga stålgaller här inte, gjutjärn ska dom vara av för att behålla grillaromerna 
Sådana dära rostfria runda pinnar ska man ha i kylskåpet eller möjligtvis i ugnen men inte på en riktig grill inte
(vare sig det är gasol eller kol)
Sådana dära rostfria runda pinnar ska man ha i kylskåpet eller möjligtvis i ugnen men inte på en riktig grill inte
petersson79 skrev:Nä, inte på nytt galler på en ny dyr grill är det kanske inte att rekommendera, men det fungerar iaf.
Tossegubbe// mätta ett stålgaller? Tror jag knappast går, det är ju en blank yta och kan väl knappast jämföras med en gjutjärnpanna...
Är det bara tillräckligt varmt gallret så fastnar det inte så jättefarligt, och försök inte dra bort köttet. Det kommer att lossna av sig självt.