7 210 läst ·
49 svar
7k läst
49 svar
GARO billaddare: release notes till 1.3.8
O olaekelund skrev:Jag skulle vilja se hur mycket laddat batteriet i bilen är. Så om bilens batteri är laddat till ex. 63% ska appen kunna läsa det och bedömma om den behöver trycka på med en högre eller lägre laddningseffekt för att bilen ska bli laddad till målnivån (ex. rekommenderade 90% för min Polestar) över natten
Jaha, då fattar jag. Mig veterligen kan inte laddstationen läsa ut den informationen från bilen tyvärr.O olaekelund skrev:Jag skulle vilja se hur mycket laddat batteriet i bilen är. Så om bilens batteri är laddat till ex. 63% ska appen kunna läsa det och bedömma om den behöver trycka på med en högre eller lägre laddningseffekt för att bilen ska bli laddad till målnivån (ex. rekommenderade 90% för min Polestar) över natten.
Jag har inga problem med stabiliteten hos laddboxen.
Men det stämmer att enheter man vill komma åt på nätverket bör ha en statisk IP, alternativt ordna en fungerande namnuppslagning.
Men det stämmer att enheter man vill komma åt på nätverket bör ha en statisk IP, alternativt ordna en fungerande namnuppslagning.
För övrigt är det ju jättedåligt att de inte kan ha några release notes då tidigare uppdateringar har förstört deras API för styrning av boxen. Samtidigt som man gärna vill ha säkerhetsuppdateringar till sina uppkopplade prylar.
Tänkte hijacka lite här. Är det nån som har en OS-image av firmware till deras s.k. Wifi-modul, i.e. RPi-3.
Den som sitter i den Twin jag felsöker har skrivit sönder SD-kortet (amateur hour på R&D @ Garo it seems).
Jag gillar inte läget att slanta flera tusen för att få en ny modul bara för ett sd-kort.
Den som sitter i den Twin jag felsöker har skrivit sönder SD-kortet (amateur hour på R&D @ Garo it seems).
Jag gillar inte läget att slanta flera tusen för att få en ny modul bara för ett sd-kort.
Jag tror jag kan hinna dumpa mitt sd kort till dig under dagen.S snorkelsnorkel skrev:Tänkte hijacka lite här. Är det nån som har en OS-image av firmware till deras s.k. Wifi-modul, i.e. RPi-3.
Den som sitter i den Twin jag felsöker har skrivit sönder SD-kortet (amateur hour på R&D @ Garo it seems).
Jag gillar inte läget att slanta flera tusen för att få en ny modul bara för ett sd-kort.
https://oc.misse.org/s/D0Vc9yizyoCVdiL
För framtida behov av en disk-klon av en fungerande GLB-rpi
För framtida behov av en disk-klon av en fungerande GLB-rpi
Superschysst! Jag ska ladda på den o prova ASAP!
Återkommer med info om resultat.
Återkommer med info om resultat.
Det ska sägas att jag inte iddes Factory reseta, så det får du göra själv, alternativet koppla in en Ethernet sladd i den då den kör dhcp där