Hej,

Jag har precis byggt skjutdörrar monterade mot en snedvägg. Min tanke är att en klädstång ska löpa hela vägen bakom skjutdörrarna och att jag under klädstången ska ha trådbackar eller liknande, ca 950mm högt.

Djupet är ca 950mm, och då är det inte så frestande att sätta in trådbackar eller liknande lösningar som bara är ca 400-500mm djupa. Har någon en idé?

Det behöver inte vara trådbackar, det kan vara köksstommar, några byråer eller vad som helst egentligen i "lådformat" där jag kan använda större delen av djupet på garderoben.

Vill gärna hålla nere priset då det inte syns utifrån, och är inte så sugen på att bygga egna lådor då där är många andra roligare projekt som väntar.

Just nu finns en tanke om att köpa Ikeas bredare trådbackar, och istället använda bredden som djup, men då får jag nog snickra ihop några egna skenor de åker in och ut på.
https://www.ikea.com/se/sv/p/boaxel-meshback-antracit-90575593/#content

Hoppas någon har en idé som jag missat, jag tycker mig ha letat överallt.

Mvh

BirgitS
Några kökstillverkare (Kvik?) har bänkskåp som är ungefär 70 cm djupa, och då kanske lådorna är 65 cm djupa, men det är nog det djupaste jag har sett.

Det blir större hävstångseffekt på beslagen (rullisterna etc.) när lådorna blir ändå djupare, apropå din tanke att vända på trådbackarna. Lådor helt i trä håller ju bättre men då lär prislappen bli hög.

Karrock
Beroende på hur det ska användas kan man tänka sig dubbla lager? Vintergarderoben eller sällangrejer i trådbackar bak och en byrå på hjul framför?

Bygger du egna lådor så kan dom bli 900djupa med rätta skenor. Dess blir dock inte så eleganta. Gör du egna lådor (eller köper måttanpassade) så har blum upp till 750mm djupa.

Karrock Karrock skrev:
Beroende på hur det ska användas kan man tänka sig dubbla lager? Vintergarderoben eller sällangrejer i trådbackar bak och en byrå på hjul framför?
Ja, det kanske får bli något åt det hållet i brist på en bättre lösning. Eller två trådbackar på djupet med sällan använda grejer längst in. Tack för idén.

A atomlab skrev:
Bygger du egna lådor så kan dom bli 900djupa med rätta skenor. Dess blir dock inte så eleganta. Gör du egna lådor (eller köper måttanpassade) så har blum upp till 750mm djupa.
Tack för tipset och absolut är det så. Är dock inte sugen på att lägga varken tiden eller pengarna på det, efter att ha kollat upp vad sådana skenor kostar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.