Med magnetkontakter som man har till larm, ett motstånd, ett relä och 12V's spotar så funkar det. Magnetkontakter tillåter lite "spel" och om man då kör med "NO" dvs normalt öppen då dörrarna är stängda, parallellkopplar en till varje dörr och låter denna slinga styra reläet så är problemet löst.
Reläet är för att inte bränna magnetkontakternas tungelement med de strömmarna som lamporna drar, det är troligt att man behöver lägga in ett motstånd i slingan med de parallellkopplade magnetkontakterna med för att få ner strömmen genom dem.
/Kent