Jag fattas två stycken låsbleck, likt dessa på bild. Någon som vet vad de heter och vart man kan vända sig för att köpa?

Sitter i ett uterum med skjutdörrsparti från 90-talet.

Tack!

• Metallkrok fäst på en vit dörrkarm med två skruvar, troligtvis som en del av en låsmekanism, med snötäckt mark utanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är det för dörrtillverkare samt vad är det för beslag som sitter i skjutdörren?

1 123abc skrev:
Vad är det för dörrtillverkare samt vad är det för beslag som sitter i skjutdörren?
Jag har letat överallt och hittar ingen information. De är sjukt nog helt omärkta.

Kan du fota mer av partiet och beslagen så kanske det går att identifiera, för det är inget slutbleck jag kom på vad det är direkt.
Finns det någon lite logga någonstans kanske?

E eriiiiicc skrev:
Jag fattas två stycken låsbleck, likt dessa på bild. Någon som vet vad de heter och vart man kan vända sig för att köpa?

Sitter i ett uterum med skjutdörrsparti från 90-talet.

Tack!
De där kan du 3D printa väldigt lätt om de inte är gjorda i metall.

1 123abc skrev:
Kan du fota mer av partiet och beslagen så kanske det går att identifiera, för det är inget slutbleck jag kom på vad det är direkt.
Finns det någon lite logga någonstans kanske?
Hittade denna, har försökt googla men hittar inget. Någon som har info kanske?

• Skylt från EFAB Ekonomifönstret AB med kontaktinformation, monterad på mörkbetsade träplankor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
G Goodfidelity skrev:
De där kan du 3D printa väldigt lätt om de inte är gjorda i metall.
Tanken har slagit mig. Hur pass är hållbarheten? De är i metall.

E eriiiiicc skrev:
Tanken har slagit mig. Hur pass är hållbarheten? De är i metall.
PETG är ganska hållbart.

Jag har 9” extraljus, runda, på min bil.

Jag printade hållarna för dem för många år sedan och de sitter fortfarande kvar. (Det är en ljusbåge i grillen, och fästen sitter på den)

Om det går att göra det lite biffigare så kan det hålla.

Har du egen printer så kostar det ju bara 10-20minuter och 15:- att testprinta en.

Vad sitter det för lås/beslag i dörren?

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.