Hej!

Har en utrymme i boendet som är garderob idag. Fungerar fint. Skulle dock vilja ha dörrar på detta utrymma (skjut eller vanliga).

Måste det reglas? Hur gör jag för att undvika ta bort garderoben till höger iom att den har dörrar som öppnas utåt?

Har ni tankar och idéer så är jag tacksam.

Allt gott

/ John

• Öppen garderob med kläder, hyllor och lådor, mått angivna i färgglada pilar och siffror, visar förvaringens dimensioner och struktur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej, och välkommen..

Med tanke på dörrarna till den andra garderoben till höger så är väl skjutdörrar ett bra val.
Det finns anpassningsbara varianter som bara går i skenor ner- och upptill.

Personligen avskyr jag skjutdörrar och använder bara det när man måste. Att sätta in några vanliga dörrar är ju enklare att matcha med övrig inredning men kräver lite händighet eller en snickare.

J JonasSun skrev:
Hej,

finns många system att välja bland.

något sånt här skulle man kunna installera i nischen så att du inte får problem med att du blockerar garderoben till höger.

[länk]
Tack snälla. Bra lösning. Har du erfarenhet om det är svårt att montera?

GoForIt GoForIt skrev:
Hej, och välkommen..

Med tanke på dörrarna till den andra garderoben till höger så är väl skjutdörrar ett bra val.
Det finns anpassningsbara varianter som bara går i skenor ner- och upptill.
Tack!

G g.kraft skrev:
Personligen avskyr jag skjutdörrar och använder bara det när man måste. Att sätta in några vanliga dörrar är ju enklare att matcha med övrig inredning men kräver lite händighet eller en snickare.
Ja. Jag förstår vad du menar. Men känns som att just skjutdörr är det lättaste i det här fallet.

J Jnt skrev:
Tack snälla. Bra lösning. Har du erfarenhet om det är svårt att montera?
Det är inte svårt om man inte har tummen mitt i handen. Absolut viktigaste är att det är rakt (tak och golv). Handlar om att montera ett par skenor på rätt sätt bara.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.