Nu fick jag hem min efter att den låst sig i uppdateringen. De fick byta hela displayen. Det måste bli dyrt att skicka ut sådana uppdateringar från gardenas sida.

Jag har en Gardena Smart Sileno City 500 som ibland har problem att hitta hela vägen hem till sin laddstation. Initialt hittar den alltid guidekabeln men under resans gång så tappar den ibland kontakten med guidekabeln på en slumpmässig plats. Detta resulterar i att klipparen börjar leta efter guidekabeln på nytt och ibland tar batteriet slut innan den lyckas ta sig hela vägen hem. Vägen tillbaka till laddstationen är plan och okomplicerad. Någon som råkat ut för något liknande eller har en lösning på mitt problem?

B Elgasen skrev:
Jag har en Gardena Smart Sileno City 500 som ibland har problem att hitta hela vägen hem till sin laddstation. Initialt hittar den alltid guidekabeln men under resans gång så tappar den ibland kontakten med guidekabeln på en slumpmässig plats. Detta resulterar i att klipparen börjar leta efter guidekabeln på nytt och ibland tar batteriet slut innan den lyckas ta sig hela vägen hem. Vägen tillbaka till laddstationen är plan och okomplicerad. Någon som råkat ut för något liknande eller har en lösning på mitt problem?
Har det fungerat, men nu har detta fel uppstått eller har det alltid varit så här?

Vet ej, klipparen var redan installerad när jag köpte huset.

Hejsan!

Ny i forumet, har en liten fråga ang en Smart Sileno Life 750.
Satt som en smäck ang installation m m, mycket enkelt.

Schemalagd att köra 3 dgr veckan. Har kört den en gång utan att starta via schema.
Då funkade klippning bra, sen ställde den sig i laddhuset. Displayn visade nästa schemalagda tid.
Appen visade att den kommer starta nästa gång enligt schema.

Spolade av den på undersidan. Satte tillbaka den i laddhuset. Då började appen visa "Upp o ner" ang klipparen.
Gick ut o "loggade in" på klipparen. Allt ser bra ut. I displayn står dagens datum och sedan "Schema"

Tittar jag i appen, så står det "Inaktiverad.Lucka öppen eller PIN-kod krävs". Väldigt kortfattad info, har förstått att appen inte är speciellt informativ. Oavsett vad jag gör, så visar appen samma info, ang inaktiverad.

Någon som kan upplysa mig om vad man kan göra?
Tänkte att jag frågar innan jag börjar kaoztrycka på alla knappar e t c :)

• Skärmdump från app med visning av trädgård och meddelande om inaktiverad robotgräsklippare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av displayen på en Smart Sileno Life 750 robotgräsklippare som visar schema-inställningar.
    Skapa konto
Redigerat:
G Grassman skrev:
Hejsan!

Schemalagd att köra 3 dgr veckan. Har kört den en gång utan att starta via schema.
Då funkade klippning bra, sen ställde den sig i laddhuset. Displayn visade nästa schemalagda tid.

Spolade av den på undersidan. Satte tillbaka den i laddhuset. Då började appen visa "Upp o ner" ang klipparen.
Gick ut o "loggade in" på klipparen. Allt ser bra ut. I displayn står dagens datum och sedan "Schema"

Tittar jag i appen, så står det "Inaktiverad.Lucka öppen eller PIN-kod krävs". Väldigt kortfattad info, har förstått att appen inte är speciellt informativ. Oavsett vad jag gör, så visar appen samma info, ang inaktiverad.

Sådär hade jag en gång också. Gick bort efter ett par timmar eller om det var till dagen efter då den gick ut som den skulle

• Gilla
Grassman
  • Laddar…
V vonmyrslok skrev:
Sådär hade jag en gång också. Gick bort efter ett par timmar eller om det var till dagen efter då den gick ut som den skulle
Ahh ok, ja ser ju rätt ut på klipparen.
Kollar o ser vad som händer :)

G Grassman skrev:
Hejsan!

Har för mig jag fick så en gång också. Tror det löste sig så enkelt att jag gick ut till klipparen igen, tryckte Stop, slog in PIN och trycker på knappen för Fortsätt. Då tror jag appen kom in i matchen igen.

• Gilla
Grassman
  • Laddar…
L linuseinar skrev:
Har för mig jag fick så en gång också. Tror det löste sig så enkelt att jag gick ut till klipparen igen, tryckte Stop, slog in PIN och trycker på knappen för Fortsätt. Då tror jag appen kom in i matchen igen.

Det tipset funkade direkt - tack!!

Någon som vet om det finns dekaler till Sileno life någonstans? Min går emot berg lite här och var och jag kan inte flytta ut begränsningsslingan pga. smal passage. Vore bra om det fanns dekaler som skyddar lite.

Jag har tänkt klistra dit lite tjockare gummimatta på min. Men jag har en passage som är endast 50cm bred och klipparen klarar gå igenom den, utan att jag har guidekabel där.

Hur gör man för att mäta sträckan efter guidekabeln?
I manualen står det att man går in i yttäckning och väljer där, men på min 750 Smart finns inte det valet med, endast de tre zonerna

V vonmyrslok skrev:
Hur gör man för att mäta sträckan efter guidekabeln?
I manualen står det att man går in i yttäckning och väljer där, men på min 750 Smart finns inte det valet med, endast de tre zonerna
Textdokument med instruktioner för att mäta avståndet från laddstationen, inkluderar stegs instruktioner och meny navigering.
Textinstruktioner för inställning av avstånd och navigering i en menymenystruktur på en digital apparat.
Skapa konto

• Gilla
vonmyrslok
  • Laddar…
Grön prick.

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.