731 305 läst ·
3 552 svar
731k läst
3,6k svar
Gardena Sileno - Den enda stora tråden
Jag har en Gardena Smart Sileno City 500 som ibland har problem att hitta hela vägen hem till sin laddstation. Initialt hittar den alltid guidekabeln men under resans gång så tappar den ibland kontakten med guidekabeln på en slumpmässig plats. Detta resulterar i att klipparen börjar leta efter guidekabeln på nytt och ibland tar batteriet slut innan den lyckas ta sig hela vägen hem. Vägen tillbaka till laddstationen är plan och okomplicerad. Någon som råkat ut för något liknande eller har en lösning på mitt problem?
Har det fungerat, men nu har detta fel uppstått eller har det alltid varit så här?B Elgasen skrev:Jag har en Gardena Smart Sileno City 500 som ibland har problem att hitta hela vägen hem till sin laddstation. Initialt hittar den alltid guidekabeln men under resans gång så tappar den ibland kontakten med guidekabeln på en slumpmässig plats. Detta resulterar i att klipparen börjar leta efter guidekabeln på nytt och ibland tar batteriet slut innan den lyckas ta sig hela vägen hem. Vägen tillbaka till laddstationen är plan och okomplicerad. Någon som råkat ut för något liknande eller har en lösning på mitt problem?
Vet ej, klipparen var redan installerad när jag köpte huset.
Hejsan!
Ny i forumet, har en liten fråga ang en Smart Sileno Life 750.
Satt som en smäck ang installation m m, mycket enkelt.
Schemalagd att köra 3 dgr veckan. Har kört den en gång utan att starta via schema.
Då funkade klippning bra, sen ställde den sig i laddhuset. Displayn visade nästa schemalagda tid.
Appen visade att den kommer starta nästa gång enligt schema.
Spolade av den på undersidan. Satte tillbaka den i laddhuset. Då började appen visa "Upp o ner" ang klipparen.
Gick ut o "loggade in" på klipparen. Allt ser bra ut. I displayn står dagens datum och sedan "Schema"
Tittar jag i appen, så står det "Inaktiverad.Lucka öppen eller PIN-kod krävs". Väldigt kortfattad info, har förstått att appen inte är speciellt informativ. Oavsett vad jag gör, så visar appen samma info, ang inaktiverad.
Någon som kan upplysa mig om vad man kan göra?
Tänkte att jag frågar innan jag börjar kaoztrycka på alla knappar e t c
Ny i forumet, har en liten fråga ang en Smart Sileno Life 750.
Satt som en smäck ang installation m m, mycket enkelt.
Schemalagd att köra 3 dgr veckan. Har kört den en gång utan att starta via schema.
Då funkade klippning bra, sen ställde den sig i laddhuset. Displayn visade nästa schemalagda tid.
Appen visade att den kommer starta nästa gång enligt schema.
Spolade av den på undersidan. Satte tillbaka den i laddhuset. Då började appen visa "Upp o ner" ang klipparen.
Gick ut o "loggade in" på klipparen. Allt ser bra ut. I displayn står dagens datum och sedan "Schema"
Tittar jag i appen, så står det "Inaktiverad.Lucka öppen eller PIN-kod krävs". Väldigt kortfattad info, har förstått att appen inte är speciellt informativ. Oavsett vad jag gör, så visar appen samma info, ang inaktiverad.
Någon som kan upplysa mig om vad man kan göra?
Tänkte att jag frågar innan jag börjar kaoztrycka på alla knappar e t c
Redigerat:
Sådär hade jag en gång också. Gick bort efter ett par timmar eller om det var till dagen efter då den gick ut som den skulleG Grassman skrev:Hejsan!
Ny i forumet, har en liten fråga ang en Smart Sileno Life 750.
Satt som en smäck ang installation m m, mycket enkelt.
Schemalagd att köra 3 dgr veckan. Har kört den en gång utan att starta via schema.
Då funkade klippning bra, sen ställde den sig i laddhuset. Displayn visade nästa schemalagda tid.
Appen visade att den kommer starta nästa gång enligt schema.
Spolade av den på undersidan. Satte tillbaka den i laddhuset. Då började appen visa "Upp o ner" ang klipparen.
Gick ut o "loggade in" på klipparen. Allt ser bra ut. I displayn står dagens datum och sedan "Schema"
Tittar jag i appen, så står det "Inaktiverad.Lucka öppen eller PIN-kod krävs". Väldigt kortfattad info, har förstått att appen inte är speciellt informativ. Oavsett vad jag gör, så visar appen samma info, ang inaktiverad.
Någon som kan upplysa mig om vad man kan göra?
Tänkte att jag frågar innan jag börjar kaoztrycka på alla knappar e t c![]()
Har för mig jag fick så en gång också. Tror det löste sig så enkelt att jag gick ut till klipparen igen, tryckte Stop, slog in PIN och trycker på knappen för Fortsätt. Då tror jag appen kom in i matchen igen.G Grassman skrev:Hejsan!
Ny i forumet, har en liten fråga ang en Smart Sileno Life 750.
Satt som en smäck ang installation m m, mycket enkelt.
Schemalagd att köra 3 dgr veckan. Har kört den en gång utan att starta via schema.
Då funkade klippning bra, sen ställde den sig i laddhuset. Displayn visade nästa schemalagda tid.
Appen visade att den kommer starta nästa gång enligt schema.
Spolade av den på undersidan. Satte tillbaka den i laddhuset. Då började appen visa "Upp o ner" ang klipparen.
Gick ut o "loggade in" på klipparen. Allt ser bra ut. I displayn står dagens datum och sedan "Schema"
Tittar jag i appen, så står det "Inaktiverad.Lucka öppen eller PIN-kod krävs". Väldigt kortfattad info, har förstått att appen inte är speciellt informativ. Oavsett vad jag gör, så visar appen samma info, ang inaktiverad.
Någon som kan upplysa mig om vad man kan göra?
Tänkte att jag frågar innan jag börjar kaoztrycka på alla knappar e t c![]()
Någon som vet om det finns dekaler till Sileno life någonstans? Min går emot berg lite här och var och jag kan inte flytta ut begränsningsslingan pga. smal passage. Vore bra om det fanns dekaler som skyddar lite.
Jag har sånt här på hojen för att skydda lacken på utsatta ställen. Kanske fungerar på klipparen också.
https://www.biltema.se/bil---mc/styling/skyddsfilm/skyddsfilm-2000031843
https://www.biltema.se/bil---mc/styling/skyddsfilm/skyddsfilm-2000031843
Hur gör man för att mäta sträckan efter guidekabeln?
I manualen står det att man går in i yttäckning och väljer där, men på min 750 Smart finns inte det valet med, endast de tre zonerna
I manualen står det att man går in i yttäckning och väljer där, men på min 750 Smart finns inte det valet med, endast de tre zonerna




