752 388 läst ·
3 602 svar
752k läst
3,6k svar
Gardena Sileno - Den enda stora tråden
Fick du någon ordning på den?A Axel.v skrev:Försökte mig på uppdatering i påskhelgen men fick samma fel som någon beskrivit här. Gräsklipparen går inte att använda öht och jag ringde Gardenasupporten nyss. Beskedet där var att jag inte var den första som ringde angående det, men att man måste köra alla såna ärenden genom återförsäljaren. I mitt fall Proshop, så det blir ett jäkla meck...
Jag har försökt uppdatera med Mac, men det låter som jag ska försöka få tag på en PC och göra ett test innan jag skickar den till Danmark? Värt ett försök...
Jag körde uppdateringen med en windows 10 dator men uppdateringen misslyckades.
Nu startar den inte och kör jag uppdateringen igen så stannar den på samma ställe med samma meddelande.
Någon som vet om man kan göra ”fabriksåterställning” av mjukvaran?
När under installationen stannade den?Lurky skrev:
Den stannade i slutet på steg 2. Men det är löst nu!G golfgreen skrev:
Eftersom flera haft problem med uppdateringen så tänkte jag att de kanske har släppt en ny version så jag laddade ner igen från Gardenas hemsida och det var en ny version. Nu gick uppgraderingen som den skulle och gräsklipparen pep flera gånger under uppdateringen (det gjorde den inte tidigare) och var klar på 2-3 minuter.
Jag skrev tidigare i tråden hur min klippare (smart sileno city 500) slutade fungera efter försök till uppdatering via min Mac-dator - var i kontakt med Gardena som hänvisade till lokala återförsäljaren. Är inlämnad sedan 1,5 vecka tillbaka men ännu inte hört något från butiken - de så att det var kö pga många andra gräsklippare inne (dock kände de inte till mitt fel sedan tidigare). Återkommer när jag hört något från butiken!
Hade tyvärr inte tillgång till någon PC, hade varit intressant att se om det hade gått att få igenom en uppdatering via en annan dator för att slippa lämna in den. Man kommer ju bli lite avvaktande gällande uppdateringar i framtiden...
Hade tyvärr inte tillgång till någon PC, hade varit intressant att se om det hade gått att få igenom en uppdatering via en annan dator för att slippa lämna in den. Man kommer ju bli lite avvaktande gällande uppdateringar i framtiden...
Ja, det är ju rent uselt att erbjuda en uppdatering som låser hela klipparen och gör den obrukbar. Alla bolag med någon form av respekt för kund samt självrespekt hade tagit bort den från hemsidan. Häpnadsväckande!K Karlssonistaun skrev:Jag skrev tidigare i tråden hur min klippare (smart sileno city 500) slutade fungera efter försök till uppdatering via min Mac-dator - var i kontakt med Gardena som hänvisade till lokala återförsäljaren. Är inlämnad sedan 1,5 vecka tillbaka men ännu inte hört något från butiken - de så att det var kö pga många andra gräsklippare inne (dock kände de inte till mitt fel sedan tidigare). Återkommer när jag hört något från butiken!
Jag är hittills nöjd med klipparen men ”känslan” kring att ha gjort ett bra val grusas av sådant här skit.
Varning för senaste uppdateringen, även via Windows.
Laddade ner via Gardenas hemsida idag och följde alla instruktioner. Klipparen hittades direkt, uppdatering påbörjades men i ca 50% av steg 2 gick larmet igång på klipparen (säkerhetsnivå högs) och uppdateringen avbröts kort därefter.
Försökte igen, då gjorde den bara ett steg men lyckades enligt programvaran. Kopplade ur klipparen och startade, men då visas bara "uppdateringssymbolen" och jag kommer inte ur menyn. Testat koppla ur batteriet, alla möjliga knappkombinationer men inget händer. Försöker jag uppdatera igen så säger den att senaste programvaran redan är installerad. :/
Någon som har lyckats lösa detta???
Har en Sileno Smart 1000 (R100LIC).
Laddade ner via Gardenas hemsida idag och följde alla instruktioner. Klipparen hittades direkt, uppdatering påbörjades men i ca 50% av steg 2 gick larmet igång på klipparen (säkerhetsnivå högs) och uppdateringen avbröts kort därefter.
Försökte igen, då gjorde den bara ett steg men lyckades enligt programvaran. Kopplade ur klipparen och startade, men då visas bara "uppdateringssymbolen" och jag kommer inte ur menyn. Testat koppla ur batteriet, alla möjliga knappkombinationer men inget händer. Försöker jag uppdatera igen så säger den att senaste programvaran redan är installerad. :/
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Som sagt, uselt av Gardena / Husqvarna. Visar att de är ett bolag med oerhört dålig koll på mjukvara.C CrazyBanana skrev:Varning för senaste uppdateringen, även via Windows.
[bild]
En annan bugg jag råkade ut för idag. Var på jobbet och ville kicka igång klippandet hemma. I appen finns ju knappen för att starta. När jag väl klickat och sagt åt klipparen att klippa i 12 timmar står det bara ”Inaktiverad, Manuell start krävs”.
Sjukt dåligt.
Jag tycker den gör det lite titt som tätt och ingenting resettas när man väl löst det en gång utan jag måste varje gång välja parkera+schema för att den ska återgå till sitt normaltillstånd.maanson skrev:
Som sagt, uselt av Gardena / Husqvarna. Visar att de är ett bolag med oerhört dålig koll på mjukvara.
En annan bugg jag råkade ut för idag. Var på jobbet och ville kicka igång klippandet hemma. I appen finns ju knappen för att starta. När jag väl klickat och sagt åt klipparen att klippa i 12 timmar står det bara ”Inaktiverad, Manuell start krävs”.
Sjukt dåligt.
Hej, är lampan i laddstationen just bara en lampa? Vill tejpa över den för att den lyser lite väl
grönt ut mot gatan & förbipasserande, jag vill ju inte skylta!
Får man problem med klipparen så får man väl bara lyfta lite på tejpen & kolla färgen!
/John
grönt ut mot gatan & förbipasserande, jag vill ju inte skylta!
Får man problem med klipparen så får man väl bara lyfta lite på tejpen & kolla färgen!
/John
Det måste vara rejält mörkt i området. Tejpa över, det påverkar inget.JohnBergq skrev: