1 512 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Garantitid takomläggning
Hej, vi ska lägga om nytt tak på vårt enplans hus, korrugerade takpannor, och har fått in en offert där takfirman lämnar 2 års garanti på arbetet. Är detta vanligt att man endast har 2 år på arbetet? Vi undrar eftersom när vi bytte syllarna på huset så fick vi 10 år på det.
Tacksam för svar!
Madde
Tacksam för svar!
Madde
Ok, tack så mycket för svaret. Mvh Madde
Haha, ursäktar jag skrattar. Min sk. takläggarfirma lämnade 10år, nu fick de aldrig färdigställa det (och det hade de nog inte klarat på 10år heller). Firman har förmodligen kursat redan nu, om inte så lär de göra det inom 10år.
Jag resonerade så här...om de vågar lämna 10år garanti så kan de nog sin sak, vilket ABSOLUT inte var fallet. Sen tänkte jag även att vad ska jag med garanti på ett tak till?
Är det korrekt utfört så håller det 30-40år, själva takpannorna lämnar ju tillverkaren garanti på oavsett vem som slängt upp dem på taket.
Vad är det för garanti du är ute efter?
Om det börjar läcka efter 7år eller mögel på vinden om 3år?
Görs allting korrekt så ska inget hända, men det kostar förstås pengar att övervaka hela bygget också. Har man inte kunskapen så är det svårt, jag har koll..ändå korkad nog att anlita spånhuvud för att spara tid. Nu blev resultatet att jag förlorade ofantligt med tid samt 50-60tkr dyrare.
/Danso
Jag resonerade så här...om de vågar lämna 10år garanti så kan de nog sin sak, vilket ABSOLUT inte var fallet. Sen tänkte jag även att vad ska jag med garanti på ett tak till?
Är det korrekt utfört så håller det 30-40år, själva takpannorna lämnar ju tillverkaren garanti på oavsett vem som slängt upp dem på taket.
Vad är det för garanti du är ute efter?
Om det börjar läcka efter 7år eller mögel på vinden om 3år?
Görs allting korrekt så ska inget hända, men det kostar förstås pengar att övervaka hela bygget också. Har man inte kunskapen så är det svårt, jag har koll..ändå korkad nog att anlita spånhuvud för att spara tid. Nu blev resultatet att jag förlorade ofantligt med tid samt 50-60tkr dyrare.
/Danso
Klicka här för att svara